Frigolit under akvarium?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david87
    • June 2005
    • 710

Frigolit under akvarium?

Tjena, har ett åttakantigt akvarium hemma och har haft det länge. Köptes begagnat för 10 år sen. Det är ju en ram i underkant på karet och jag har för mig att om det är det så ska det inte vara frigolit under?
    Har ju alltid varit det så jag har ju som inte ifrågasatt det. Skickar in en bild på hur det ser ut också

Mvh David
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

Nej, glaset ligger ju inte an mot underlaget så det finns ingen anledning att ha frigolit under, tvärtom skulle frigolit mot glaset öka risken för läckage...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• david87
      • June 2005
      • 710

Ja det var det jag kännde också, nu har jag ju haft det sådär i typ 10 år så det har ju gått bra. Nu lyckades jag tappa en sten i uppstarten och jag tror att jag kanske fått en läcka i bottenglaset, ingen stor med ser lite kondens under karet
      Hur lagas det? måste jag byta hela botten?

Kommentar

• simpson
        • July 2012
        • 666

Ursprungligen postat av david87
        Ja det var det jag kännde också, nu har jag ju haft det sådär i typ 10 år så det har ju gått bra. Nu lyckades jag tappa en sten i uppstarten och jag tror att jag kanske fått en läcka i bottenglaset, ingen stor med ser lite kondens under karet
        Hur lagas det? måste jag byta hela botten?
        Har du fått en spricka lär den inte försvinna...

En möjlig lösning är att limma dit en glasbit som är större än sprickan, men det finns ju alltid en risk för att sprickan växer senare och då du får läckage.

Bästa lösningen om du har spricka är att byta skivan.

Kommentar

Arbetssätt...