Försöker igen! 900 liter SA med BTN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    jodå det kan jag
    Bara det att solen tittar in i fönstret så det blir en massa reflexer.

    [ATTACH=CONFIG]45111[/ATTACH]
    Aw, Man - det ser najs ut!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Aw, Man - det ser najs ut!
      Får ta bilder när solen flyttat lite på sej... då ser man mer
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        så nu har solen gått ner till och med...
        Men jag hade en lite disaster i karet, en sketen liten tetra hade letat sej in i impellern och fastnat där :O
        Den ställde till en jädra massa problem, bla ett akvarievatten som var helt brunt och grumligt, men efter lite fixande och skruvande så lyckades jag lokalisera den där lille knasen. hittade för övrigt flera stycken små tetror i filtret, massa citrotetra yngel som fick åka ner i 200 liters till sina föräldrar.

        Bla bla... bilder då.

        grummligt!
        Klicka på bilden för större version

Namn: P1110864.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,3 KB
ID: 2133947

        nytaget
        Klicka på bilden för större version

Namn: P1110872.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,8 KB
ID: 2133948

        Tja det var inte mkt att se, får se till att tvätta rutorna lite och kanske rensa bland flytväxterna.
        speciellt andmaten som ligger som ett täcke över ytan
        (nej inte i tvättstugan eller vart det nu hamnade <--- internt)

        Mina nykomlingar mår bra och jag är fortfarande inte ALLS van vid tanken att ha dom i karet
        var lite orolig för en av dom som andades lite flummigt, men den verkar ha stabiliserat sej nu
        Och emellanåt så buffar dom lite på varandra, små diskreta buffar...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          bah! hannes inte ens NÄMD. vart ju konsult på telefon! goddamnit woman!

          pssst...lägg upp din asgoa trollface/LOL/fuckyea bild!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Halloj "Nightwalker"!
            Fick du tag i någon frusen artemia till grisarna?

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av hannesc
              bah! hannes inte ens NÄMD. vart ju konsult på telefon! goddamnit woman!

              pssst...lägg upp din asgoa trollface/LOL/fuckyea bild!
              Det är sant fan!!! förlåt hannes!
              Jag bad till och med dej att ringa mej skitstressad var jag,
              hade ju diskus och allt möjligt i ett kar UTAN filter, blev inte ens lugn av "epic sax guy"
              slänger in en trollfacebild, för dom som gillar trollfacehumor


              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Halloj "Nightwalker"!
              Fick du tag i någon frusen artemia till grisarna?
              Haha!! fast lite mera sleepstalker (som jag betedde mej,du får fan berätta nu!)
              Jag ska bara dricka en kaffe nu, sen raka vägen till maten i södertälje.
              Hade tänkt göra det med en gång, men jag har varit "out of buisness" i 2 dagar

              Klicka på bilden för större version

Namn: fx5 trollface.jpg
Visningar: 1
Storlek: 123,1 KB
ID: 2133950
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                Haha!! fast lite mera sleepstalker (som jag betedde mej,du får fan berätta nu!)

                OK!
                Man hade ju Karro hemma på besök, för att hämta hem lite discus till Järna.
                Det visade sig att sköna Karro är en sömngångare av rang.
                Jag vaknade vid halv fem - fem-draget av att K. står vid fotändan av sängen och tittar med tom blick rakt in i väggen. Med en (ganska läskig) metalliskt entonig röst säger hon; täckeeeet är booortaaa... kuddeeeen är booortaaaaa.
                Så när jag hade landat i bingen, från de ungefärliga 57 centimeter som jag flög rätt upp i luften av yrvaken rädsla, så förstod jag att jag måste få henne tillbaka till sin egen säng.
                Jag försökte tala med henne, men det funkade inte - så jag puttade till henne lite lätt på axeln, och då fladdrade K. till och tycktes lystra till mina lockrop; Kooom, kooom, nu går vi tillbaka till din säng och nanar sussigott.
                Jag lyckades få K. att att ta några små robotsteg men hon gick rakt in i en stol - och då bröts min förtrollning och hon gick tillbaka till utgångsläget vid fotändan på sängen, och fastnade där.
                Fan, tänkte jag, vad skall jag göra? Så, jag gick på muggen och slog en drill, sedan hittade jag kudden i trappan och täcket i tvättstugan - för att slutligen hitta Karro i min säng - där hon lagt sig tillrätta för att sova den discushämtande sjusovarens sköna totalsömn... zzzzzzzzzzzzzzzz...

                Jojo, så gick det faktiskt till!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  OK!
                  Man hade ju Karro hemma på besök, för att hämta hem lite discus till Järna.
                  Det visade sig att sköna Karro är en sömngångare av rang.
                  Jag vaknade vid halv fem - fem-draget av att K. står vid fotändan av sängen och tittar med tom blick rakt in i väggen. Med en (ganska läskig) metalliskt entonig röst säger hon; täckeeeet är booortaaa... kuddeeeen är booortaaaaa.
                  Så när jag hade landat i bingen, från de ungefärliga 57 centimeter som jag flög rätt upp i luften av yrvaken rädsla, så förstod jag att jag måste få henne tillbaka till sin egen säng.
                  Jag försökte tala med henne, men det funkade inte - så jag puttade till henne lite lätt på axeln, och då fladdrade K. till och tycktes lystra till mina lockrop; Kooom, kooom, nu går vi tillbaka till din säng och nanar sussigott.
                  Jag lyckades få K. att att ta några små robotsteg men hon gick rakt in i en stol - och då bröts min förtrollning och hon gick tillbaka till utgångsläget vid fotändan på sängen, och fastnade där.
                  Fan, tänkte jag, vad skall jag göra? Så, jag gick på muggen och slog en drill, sedan hittade jag kudden i trappan och täcket i tvättstugan - för att slutligen hitta Karro i min säng - där hon lagt sig tillrätta för att sova den discushämtande sjusovarens sköna totalsömn... zzzzzzzzzzzzzzzz...

                  Jojo, så gick det faktiskt till!

                  sorrry karro men jag kan inget mer än asgarva!

                  Kommentar

                  • Solid
                    • August 2007
                    • 734

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Med en (ganska läskig) metalliskt entonig röst säger hon; täckeeeet är booortaaa... kuddeeeen är booortaaaaa.
                    HAhahahahaha jag dör här *ser allt framför mig*

                    (här poppar jag upp från ingenstans, haha jag är normalt sett en tyst stalker som läser massa utan att skriva, så jag kan ju passa på att säga att detta är en skön tråd och Karrokaja har ett kar som jag gärna skulle ha... )

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Det är faktiskt jävligt roligt...det tycker jag med!
                      Men den dominerande känslan är PINSAMHET, det känns så jäkla konstigt att vakna i nån annans säng
                      hur i H****TE hamnade jag här? när? och varför??
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        måste bara få fråga, har det hänt innan? har du typ vaknat på soffan någon gång hema?

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Man kan ju tillägga till denna lite knasiga story att jag själv inte la mig i samma säng som Karro när hon "tagit över" den, utan bökade ner mig i min sambos säng och låg där och knôdde i värmen...

                          Ja, va fan, Karro, du behöver inte tycka att det är pinsamt - det var det däremot när polaren Mikael (som också har fäbless för att gå i sömnen) sov över. Han skulle pinka mitt i sömngångandet och gick fram till skivspelaren - som han tyckte var väldigt lik en toastol - slet upp locket och pissa hela speleverket fullt...

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av freddi36
                            måste bara få fråga, har det hänt innan? har du typ vaknat på soffan någon gång hema?
                            inte så mkt nu längre när jag bor med kille i lägenhet... fast här går jag upp nästan varje natt för att pissa
                            Man ser skillnaden, om jag sover så klär jag på mej och går på toa, om jag är vaken så känns det lite onödigt att klä på sej för att gå 3 meter till toan i sitt eget hem

                            Men när jag bodde hemma hos morsan så vaknade jag ibland ute på gräsmattan, i vardagsrummet eller i nån av syskonens rum, fanns plenty med rum att välja på. och mina syskon går också i sömnen, en gång hamnade 2 av dom i mitt rum, samtidigt, den ena klättrade upp i min loftsäng och den andre i soffan och då gick jag,
                            i sömnen och la mej på soffan i vardagsrummet
                            blir lite zombiestämning hos morsan på nätterna
                            Senast redigerad av karrokaja; 08 June 2011, 14:34.
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              asså dagens asgarv här....tyst med er! jag kan inte arbeta!! hahahahahahahaha!!!!

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, va fan, Karro, du behöver inte tycka att det är pinsamt - det var det däremot när polaren Mikael (som också har fäbless för att gå i sömnen) sov över. Han skulle pinka mitt i sömngångandet och gick fram till skivspelaren - som han tyckte var väldigt lik en toastol - slet upp locket och pissa hela speleverket fullt...
                                HAHAHA...!

                                hur förklarade du det för honom när han vaknade

                                Kommentar

                                Arbetssätt...