Zoopetväst resa till Hamburg-Hannover 2011

#1 - 15 januari 2011 14:44
För att inte söla ner Zoopetvästtråden för mycket då så många dreglar avundsjukt över årets resa till Tyskland, kan det vara kul med en egen tråd om denna resa, Vi kommer bla. ska besöka några odlare, affärer samt mässan Planted Aquarium så vore det kul med en egen tråd.
Kjell har säkert lite närmare info vilka vi ska besöka:)...

Det som jag tycker är konstigt med årets resa är deltagarantalet, vi blir bara fyra st. som åker färjan ner och sedan sluter det upp några till i Hannover. Kanske det är ekonomin som sätter käppar i hjulet för en del, arbetet för andra men ändå lite tråkigt att vi inte blev fler.

Men det går nya tåg, så det är bara att vänta och se;).

Nu är det bara 11 dagar kvar:D!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 15 januari 2011 15:02
Jepp - programmet är inte helt klart ännu (har inte fått svar på alla mail ännu) men mässan kommer vi självklart att besöka. Vi kommer också att åka till den trevliga men mycket välskötta akvarieaffären Deister Aquaristik, vi kommer också att besöka räkodlarbröderna Logemanns affär i Hamburg samt den suveräna nyöppnade akvarieaffären Aqzeno. Aqua Cafe kommer vi självklart också att titta in på.
Utöver detta så blir det en affär till i Hannover-området och sannolikt en till i Hamburgområdet och om tid finns Knutzen Zoo i Kiel.
#3 - 15 januari 2011 15:14
Då ska jag fasiken inte lämna kameran i bilen den här gången när vi ska till Logemanns, det är lite efter deras ena utställningskar jag tänkt apa efter:p...
#4 - 15 januari 2011 15:20
Ja jäklar!
Nu är det snart dags. Skall bli kul! Är ni ute efter något speciellt eller?
Själv tänkte jag kolla lite mer på malar, jordätare(naturligtvis) och kanske ett nano-kar med några snygga räkor till.
Ser fram emot att besöka Deister igen, väldigt snyggt.
Sedan lär det väl bli några pilsner på hotellet :-)
#5 - 15 januari 2011 15:25
För att inte tala om Schnitzlarna:D! Att man kan längta efter något så simpelt...

Jag ska själv inte kolla efter så mycket, hittar jag elefantsnäckor som jag inte har hemma så blir det ett gäng sådana. Lite snygg sten till mitt projekt kanske, och även kommer jag att spana efter rötter som passar med.
Annars är jag springpojke till några andra Västare som inte kan följa med, men gärna vill ha del av kakan ändå:p!
Det blir nog även en hel del fotande skulle jag tippa på:)!
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 15 januari 2011 15:26
GöranE skrev:
Sedan lär det väl bli några pilsner på hotellet :-)

Tyvärr inte denna gång - för de som har hotellet har stängt eftersom de är på karneval. Dock så har de trots att hotellet egentligen är stängt lovat att vi kan bo där och de fixar också frukost. Så middag på kvällen och pilsnerna får vi fixa någon annanstans - dock inte alltför långt bort så ligger Felsenkeller som har ett eget bryggeri i källaren samt schnitzlar om man nu skulle bli törstig och vara hungrig.
#7 - 15 januari 2011 15:28
Ajdå, tråkigt då deras käk var bland de bättre man kan få...men vi får leta upp ett annat favvoställe:)!
#8 - 15 januari 2011 16:48
11 dagar kvar:D:D:D

blir så pirrig i magen av glädje!
Såå kul ska det bli:)

Kommer nog mest att titta och fota.
Är lite nyfiken på elefantsnäckor, där får anders vara guru (som vanligt:p)
Och kanske lite udda asien-grejer:)
och kanske köpa nåt till brorsan (så att han kommer igång igen;))
Ju mer man tänker, desto mer kommer man på, men jag är öppen för vad som erbjuds, så att säga;)

Sen har jag bestämt mej att ta det lugnt med "saften" missade ju 2 dagar förra gången:p
#9 - 15 januari 2011 17:17
Det var ju trist med hotellet men å andra sidan en bierstube med egen tillverkning
låter inte fel heller :)
Åsså schnitzeln naturligtvis, hur kunde jag glömma den:).

Hmm.. Sniglar är ju bra att ha!
Kan nog bli en och annan rot med. Får väl se vad som finns.
#10 - 15 januari 2011 17:58
karrokaja skrev:
Sen har jag bestämt mej att ta det lugnt med "saften" missade ju 2 dagar förra gången:p

Det hoppas jag, för någon fyllekaja vill jag inte ha i bilen:p!
#11 - 15 januari 2011 18:26
ansjo skrev:
Det hoppas jag, för någon fyllekaja vill jag inte ha i bilen:p!

vi kan ju göra ett vad igen;)
#12 - 15 januari 2011 18:41
Visst, om diskus eller vingelvatten:D?
#13 - 15 januari 2011 18:58
Vingelvatten...det var ett härligt uttryck, hihihi :d
#14 - 15 januari 2011 20:25
Sist jag var där var det också stängt. Detta då värden fyllde 70 och hade kalas på festvåningen.
Det dröjde dock inte länge innan även vi fick en inbjudan till festen. :d
#15 - 24 januari 2011 18:35
Nu är det inte många dar kvar..... längtar ni eller?:)
#16 - 24 januari 2011 19:20
Jo, det kan man lugnt säga:D!
#17 - 24 januari 2011 19:42
nää inte så mkt... Vad ska man göra liksom??
Hänga runt på nån mässa med nån anders från VAR(sånt i gamla sår) berg...

Hinka "saft" (Bara liiite alltså) på ett mysigt hotell...
Köpa loads med häftiga...erhmmm... fisk heter det va? för vrakpriser, och sluska fram en massa ny info.
Se en massa vackra exotiska djur... umgås med kanske världens mysigaste människor...

Nää så kul kommer det inte bli:p
#18 - 25 januari 2011 11:15
karrokaja skrev:
nää inte så mkt... Vad ska man göra liksom??

Hänga runt på nån mässa med nån anders från VAR(sånt i gamla sår) berg...

Hinka "saft" (Bara liiite alltså) på ett mysigt hotell...

Köpa loads med häftiga...erhmmm... fisk heter det va? för vrakpriser, och sluska fram en massa ny info.

Se en massa vackra exotiska djur... umgås med kanske världens mysigaste människor...

Nää såkul kommer det inte bli:p

:):):)
"Lite" sugen e man ju!! Skall bli såååå kul...
#19 - 25 januari 2011 11:21
Hade ju gärna kommit med, fast jag fick inte komma undan dotterns barnkalas i år igen :) Förra året var jag iväg med kompisar och spelade tv-spel hela helgen i en stuga på Mjörn.
Bilagor:
#20 - 25 januari 2011 11:28
Jag kommer att dyka upp på mässan :) Flyger ner på fredag och hem igen på söndag. Vi ses!
#21 - 25 januari 2011 11:47
Annika skrev:
Jag kommer att dyka upp på mässan :) Flyger ner på fredag och hem igen på söndag. Vi ses!

Trevligt, blir det mässan på söndagen med?
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 25 januari 2011 12:11
ansjo skrev:
Trevligt, blir det mässan på söndagen med?

Både lördag och söndag (fm) säger ryktena på stan;)
#23 - 25 januari 2011 12:40
Trevligt ser ut som om vi blir ett bra gäng där nere i allfall :):)
#24 - 25 januari 2011 19:33
Kjell har koll, som vanligt :D
Jag kommer att vara på mässan både på lördag och söndag fm. Gör sällskap med brorsan. Ska bli kul att ses!
#25 - 25 januari 2011 21:07
Annika skrev:
Kjell har koll, som vanligt :D

Jag kommer att vara på mässan både på lördag och söndag fm. Gör sällskap med brorsan. Ska bli kul att ses!

Men vad fasen dags att klämma fram det nu.
#26 - 26 januari 2011 07:29
Det är ingen chans att ni har lite extra plats över till en trött och förvirrad skåning va ?
Har räknat på att det skulle hinnas med att klämma in en tur till tyskland :D
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 26 januari 2011 07:33
drd skrev:
Det är ingen chans att ni har lite extra plats över till en trött och förvirrad skåning va ?

Inte i den bil jag åker i alla fall för där är det fullt - vi tar ju dessutom Göteborg-Kiel färjan ner och du bor ju "halvvägs":p
#28 - 26 januari 2011 10:21
drd skrev:

Sent ska syndaren vakna:p...
#29 - 26 januari 2011 10:32
Japp halv 8 imorgon bitti bär det iväg med stopp på ciklidecentret o Tonndorf på vägen ner.
#30 - 26 januari 2011 10:57
kaj.p skrev:
Japp halv 8 imorgon bitti bär det iväg med stopp på ciklidecentret o Tonndorf på vägen ner.

Spar ett par schnitzlar till oss bara:p...Ska ni bo på samma hotell som oss?
#31 - 26 januari 2011 13:02
lillfrasse skrev:
Men vad fasen dags att klämma fram det nu.

Det blev bestämt i förra veckan :)
#32 - 26 januari 2011 14:47
ansjo skrev:
Spar ett par schnitzlar till oss bara:p...Ska ni bo på samma hotell som oss?

jajamensan :)
#33 - 26 januari 2011 15:19
och jag kan andas ut på passfronten nu;)

huuuugaligen!!! får bara hålla tummarna att tågen går normalt (vilket dom INTE gjort det senaste dagarna...)
#34 - 26 januari 2011 15:19
Annika skrev:
Det blev bestämt i förra veckan :)

tjohooo!! älsklingskvinna!!
#35 - 26 januari 2011 15:25
Det börjar närma sig nu:D!
Trots att man har en miljon grejer att uträtta innan fredag så vore det inte fel att vara på väg norröver mot Göteborg just nu:p!
#36 - 26 januari 2011 22:04
Nä hörrni !

Ha de sjukt trevligt så stannar vi andra hemma :D
#37 - 27 januari 2011 19:22
håller på att packa...
Nu ska vi se här..

Byxor: japp
Tröjor/T-shirt: yes
Underkläder: OK
Strumpor: jo
Tandborste och övriga hygienartiklar: aa
MP3: självklart.
Extra kamerabatteri: jadå (min gubbe köpte till mej♥)
Extra minneskort: absolut.
Pass: HAHA!! aaa.
Pengar: jupp
Lite ritblock, nån bra bok, pennor (typ nöje) det har jag också;)

Verkar som jag har allt... det ligger nånstans i lägenheten, bara att samla ihop det och peta ner i väskan;):)
#38 - 28 januari 2011 10:25
Idag bär det av:D!
#39 - 28 januari 2011 10:26
Inte avundsjuk IKKE :)
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 28 januari 2011 10:36
Ja om några timmar så rullar vi på färjan:)
#41 - 28 januari 2011 10:44
Ja om några timmar så rullar vi på färjan:)

Ha en toppen resa nu, det jag att det blir kan ju inte bli fel :D
#42 - 30 januari 2011 18:34
Japp då var en annan tillbaka då :)
#43 - 30 januari 2011 19:08
Har ni haft det roligt?
Fanns det mycket kul att titta på?
#44 - 30 januari 2011 19:45
Jag snackade med Ansjo för några timmar sedan och han berättade att det var mycket bra att kolla på och att de har hur kul och trevligt som helst!:)
Bilagor:
#45 - 30 januari 2011 19:49
Trevligt!
Mycket spännande att få höra om detta sen.
Hälsa dem om du pratar med dem (ansjo) igen.
#46 - 30 januari 2011 19:52
Hmm Mats din avatar fisk kostade 45 Euro paret på das Aquarium :):):)
#47 - 30 januari 2011 20:02
kaj.p skrev:
Hmm Mats din avatar fisk kostade 45 Euro paret på das Aquarium :):):)

Det var billigare än sist då - ja, några sådana till hade inte gjort ont! Får köpa med mig några till hösten.:)
#48 - 30 januari 2011 20:20
Var också illa sugen men så blev det en grupp Apistogramma Oroja o en A purple + en massa malar så platsen tröt
#49 - 30 januari 2011 20:24
kaj.p skrev:
Var också illa sugen men så blev det en grupp Apistogramma Oroja o en A purple + en massa malar så platsen tröt

De var väl med på den listan som du visade tidigare, de är mycket fina fiskar :d
#50 - 31 januari 2011 23:42
Nu var jag och grabben hemma! Inkoppning pågår sedan nästan en timme tillbaka :)
Det blev:
Corydoras Shwartzi 8st
Geophagus Altifrons VF 3st
L128 4st sååå snygga.
Sedan en L-mal som jag inte kan hitta L numret på.. Jag vet i alla fall att det är en Chaetostoma. sp och om någon kan tala om vilken blir jag glad..(affären kallade den Chaetostoma sp. Villavicencio)
Snygg som attan tycker jag. Kolla bilden....

Några snäckor och några Sakura fire red räkor blev det med..

Och! Tack Kjell för bra arrangemang som vanligt och tack till resten som var med. Alltid lika roligt att träffas..
#51 - 1 februari 2011 07:09
GöranE skrev:
Nu var jag och grabben hemma! Inkoppning pågår sedan nästan en timme tillbaka :)

Det blev:

Corydoras Shwartzi 8st

Geophagus Altifrons VF 3st

L128 4st sååå snygga.

Sedan en L-mal som jag inte kan hitta L numret på.. Jag vet i alla fall att det är en Chaetostoma. sp och om någon kan tala om vilken blir jag glad..(affären kallade den Chaetostoma sp. Villavicencio)

Snygg som attan tycker jag. Kolla bilden....

Några snäckor och några Sakura fire red räkor blev det med..

Och! Tack Kjell för bra arrangemang som vanligt och tack till resten som var med. Alltid lika roligt att träffas..

Man kan inte låta bli att avundas dig. L445an är riktigt snygg kan tänka mig att en resa till Ale bara för att se den (även fast det är vägs ende) ha re gött //Anders
#52 - 1 februari 2011 08:36
Yes, tack för en trevlig resa! Hakar lätt på nästa resa =)
Blev 6st Geophagus Altifrons i levande väg, sen lite bottensubstrat till nanokaret och lite annan småkrafs.
#53 - 1 februari 2011 08:41
Den där Chaetostoma sp. Villavicencio var ju grymt snygg :)
#54 - 1 februari 2011 08:48
En fråga från en som inte var med - såg ni några roliga tetror? eller har de försvunnit totalt från alla tillställningar...
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#55 - 1 februari 2011 09:01
Nu har även jag (som satt i den bil som kom hem sist) kommit hem efter en mycket trevlig resa. Många riktigt bra affärer och mässan var också bättre i år än tidigare.
Återkommer så småningom med en artikel från vår resa, men det lär ta lite tid att få ordning på den - men den som väntar.....:d

[INDENT]
En fråga från en som inte var med - såg ni några roliga tetror? eller har de försvunnit totalt från alla tillställningar...

Jodå det fanns det absolut - vi såg nog nya fiskar av alla de sorter, men vad jag vet så var det ingen som handlade tetror av oss som var med
[/INDENT]
#56 - 1 februari 2011 09:07
staan skrev:
Man kan inte låta bli att avundas dig. L445an är riktigt snygg kan tänka mig att en resa till Ale bara för att se den (även fast det är vägs ende) ha re gött //Anders

Är du säker på att det är en L445? Den fanns inte på planetcatfish.com.. L443 är väldigt lik map färg men inte teckningen på kroppen.
Du är välkommen Staan. Även till vägs ände... :) och en kopp java kan man väl alltid bjuda på..
#57 - 1 februari 2011 10:22
Fan vilken trevlig resa!!

Är lite vemodig som måste lämna alla trevliga kommentarer och hysteriska skratt.
Men som man säger: borta bra men hemma bäst.
Fast nu sitter jag i ett nerpissat "internetkaffe":p Några timmar får det bli innan jag är hemma.

Mina fina grenmalar (2 par) ligger i förvaringsrummet och gosar så fint;)
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 1 februari 2011 11:25
karrokaja skrev:

Är lite vemodig som måste lämna alla trevliga kommentarer och hysteriska skratt.

Fast nu sitter jag i ett nerpissat "internetkaffe":p Några timmar får det bli innan jag är hemma.

Trevligt fortsatt resa karrokaja
#59 - 1 februari 2011 11:51
karrokaja skrev:

Dom malarna var skitsnygga..
Du får glädja dina medpassagerare med en tupplur :d
Ha de gött..
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 1 februari 2011 15:18
Lägger in 3 foton

Dels 1 på hela gänget på Aqua Café, samt ett på det vinnande Nanoakvariet och det vinnande stora växtakvariet
#61 - 1 februari 2011 15:31
nu är jag hemma!!
Tack för det göran och kjell:)
Lyckligtvis somnade jag inte på tåget... fick nåt krafs i magen och mådde jävlia dåligt = ingen sömn

Malarna lever och är på ikoppning:)
Längtar redan till nästa resa!!!
#62 - 1 februari 2011 15:46
karrokaja skrev:
fick nåt krafs i magen och mådde jävlia dåligt = ingen sömn

Jaja det är inte så att det som kommer in måste ut :):)
#63 - 1 februari 2011 16:07
Så har även jag varit hemma ett tag, packat upp och koppat in det lilla levande jag hade med mig hem.

Kortfattat kan jag bara beklaga de som missade årets resa och mässa, den var klart den bästa hittills av de 4 åren jag varit där! Mycket mer att handla, fler montrar på både akvaristiksidan och kräldjurssidan, fler tillbehörsmontrar osv.
Affärerna var helt OK med och helt klart var Aquenzoo i topp, men kanske inte lika roande för mig personligen i år då jag inte kunde köpa hem så mycket fisk:).
Då är det bara att räkna ner 12 månader tills vi åker till Hannover igen;)....
Kjell Fohrman
Administrator
#64 - 1 februari 2011 16:19
Ingen mer än jag som har foton att lägga in?

Eller är det bra Nikon som funkar när det gäller akvariefoton:d
admin
Christian Alfredsson
#65 - 1 februari 2011 16:21
Nikon gör snabba kameror.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#66 - 1 februari 2011 16:27
admin skrev:
Nikon gör snabba kameror.

Jo det klart, men så mycket snabbare än andra kameror kan det ju ändå inte vara att den kompenserar min långsamhet:p
#67 - 1 februari 2011 16:32
Jodå, men jag har inte ens tagit ut minnet ur kameran ännu:p...så snabb är jag:D!
Men det kommer troligen i morgon, har en del annat att fixa med först:).
#68 - 1 februari 2011 16:52
Ingen mer än jag som har foton att lägga in?

Eller är det bra Nikon som funkar när det gäller akvariefoton:d

joj men vänta bara till jag också gått i pension.Än får man betala priset för sin ledighet när man kommer hem.
Kjell Fohrman
Administrator
#69 - 1 februari 2011 17:04
kaj.p skrev:
joj men vänta bara till jag också gått i pension.Än får man betala priset för sin ledighet när man kommer hem.

Det får vi alla göra - sedan tror jag faktiskt att den dagen vi blir pensionärer så kommer vi att ha ännu mer att göra;)
#70 - 1 februari 2011 17:08
Foton kommer så fort jag har laddat in dom i datorn..
Tycker min kamera fungerar Canon :d
#71 - 1 februari 2011 17:29
Lite blandade bilder:)

[ATTACH=CONFIG]41840[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41841[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41842[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41843[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41844[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41845[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41846[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41847[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41848[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41849[/ATTACH]
#72 - 1 februari 2011 17:35
[QUOTE=karrokaja;1493185]Lite blandade bilder:)

[ATTACH=CONFIG]41846[/ATTACH]

Åååh tänk att ha alla de Dennerlekuberna hemma :)
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 1 februari 2011 17:48
fremar skrev:
[QUOTE=karrokaja;1493185]Lite blandade bilder:)

[ATTACH=CONFIG]41846[/ATTACH]

Åååh tänk att ha alla de Dennerlekuberna hemma :)
Dom såldes efteråt så det var bara att passa på;)

Kul att kolla på fotona karrokaja - flera av dina foton var riktigt bra.

Och nu har du och jag lagt upp några foton - dvs alla de övriga körde med Canon så därför har dom inga foton klara:p

Vad tyckte ni förövrigt om de 2 vinnande akvarierna i de bägge Planted Aquarium-tävlingarna (som syns på mina bägge foton)
#74 - 1 februari 2011 17:52
Härliga bilder - och riktigt fina kar!:)

Man blir sådär gôtt sugen på att åka ner en sväng - som sagt, nu är det bara att ladda upp för höstresan!:)
#75 - 1 februari 2011 19:52
tack för tacken:)

Nu simmar grenmalarna i 160 liters, det är lite lugnare där så dom får gå där några veckor och äta upp sej och bli starka, sen åker dom ner i 900.
Känns skönt att kunna ha koll på dom i 160 också.
Ena honan är väldigt rund om magen:) Sen ser det faktiskt ut som 3 hanar och en hona, bara 2 som har skägg (väldigt lite) men den tredje är lite kraftigare och har mer kontrast i färgerna som hanar brukar ha... jaja, tiden får utvisa;)

Tycker personligen att det var fel kar som vann.
men jag tittade inte så mkt heller:p
#76 - 2 februari 2011 17:35
Här finns bilder från mässan på växtakvarierna
http://www.akvarieplanter.dk/?option=com_agora&task=topic&id=5511&Itemid=198
#77 - 6 februari 2011 15:58
Då är mina bilder på väg, men det tar en stund:p...
#78 - 6 februari 2011 17:09
Öhhhh, bara 400 bilder kvar att gå igenom....
#79 - 6 februari 2011 17:28
ansjo skrev:
Öhhhh, bara 400 bilder kvar att gå igenom....

Happy trigger finger kallas det visst.
#80 - 6 februari 2011 17:53
Några bilder..

Här kommer några av mina bilder. Orkade inte förminska mer än fyra..
Älskar den lilla kulfisken.. Visst är den söt..:)
Koffertfisken gillar jag med fast jag fick ingen bra bild på den..
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 6 februari 2011 18:01
Som jag skrev i den andra tråden - lägg in era foton från resan i goldmedlemmarnas fotoarkiv idag för att jag skall kunna ta med några av dom i Zoopetartikeln (flyttar över dessa foton imorgon och börjar sedan skriva artikeln)
#82 - 7 februari 2011 17:11
#83 - 7 februari 2011 18:17
ansjo skrev:

Då skall jag kolla på resten och drömma mig bort lite senare och lägga in massa kommentarer som du blir tvungen att svara på :d
#84 - 7 februari 2011 18:48
HAHAHA!!! skön frasse! tråkigt att du inte var med:(
#85 - 7 februari 2011 23:12
Jag fick med mig två par fina Apistogramma Oroja...

[ATTACH=CONFIG]42052[/ATTACH]

Ett klart lyckat köp, ser ut som om ett av paren är leklystna redan. Simmar runt varandra och darrar flitigt.
Kjell Fohrman
Administrator
#86 - 8 februari 2011 08:44
Pannecke skrev:

Ett klart lyckat köp, ser ut som om ett av paren är leklystna redan. Simmar runt varandra och darrar flitigt.

Riktigt snygg - bra köp
#87 - 8 februari 2011 13:24
Riktigt snygg - bra köp

Efter många om och men:p...
Bilagor:
#88 - 8 februari 2011 13:31
Ja, det satt långt inne, nästa år blir det fler dvärgcilkider tror jag...
#89 - 8 februari 2011 18:24
Pannecke skrev:

Jahapp, en till fisk som skrivs upp på min "skulle vilja ha"-lista :D

Mycket fin :D
#90 - 8 februari 2011 19:55
PiaJo skrev:
Jahapp, en till fisk som skrivs upp på min "skulle vilja ha"-lista :D

Mycket fin :D

Vist är den... Hoppas på att de fixar leken....
#91 - 8 februari 2011 20:02
Pannecke skrev:

Japp, det får vi hoppas :)
#92 - 3 mars 2011 09:17
Hur är utbudet på guppys och ungfödare på en sådan resa?
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 3 mars 2011 09:42
wierdalien skrev:
Hur är utbudet på guppys och ungfödare på en sådan resa?

Som jag skrev i artiklen så var ju den första affären vi besökte specialiserad på olika varianter av de små guppyvarianterna
#94 - 4 mars 2011 07:06
Kollade på ditt reportage och butiken verkan ju spännande (hela resan verkar ju ha varit spännande). Synd bara att butiken ligger en bra bit ner i tyskland. Ingat man bara kör till för just enbart den butikens skull. Blir lite väl dyrt att åka ner dit bara för den sakens skull :(
Kjell Fohrman
Administrator
#95 - 4 mars 2011 10:15
wierdalien skrev:
Kollade på ditt reportage och butiken verkan ju spännande (hela resan verkar ju ha varit spännande). Synd bara att butiken ligger en bra bit ner i tyskland. Ingat man bara kör till för just enbart den butikens skull. Blir lite väl dyrt att åka ner dit bara för den sakens skull :(

Ja det billigaste är ju att åka med på våra resor;)

Annars, rent allmänt så ligger ju annars Hannover i norra Tyskland:D
#96 - 7 mars 2011 12:33
Idag fann jag en massa yngel i karet... Hoppas att de klaras sig, föräldrarna vakar duktigt över dem i alla fall.

Pannecke skrev:
Kjell Fohrman
Administrator
#97 - 7 mars 2011 12:41
Pannecke skrev:
Idag fann jag en massa yngel i karet... Hoppas att de klaras sig, föräldrarna vakar duktigt över dem i alla fall.

Kul:d
#98 - 7 mars 2011 14:15
Honan har blivit helt knallgul.
Kjell Fohrman
Administrator
#99 - 7 mars 2011 14:22
Pannecke skrev:
Honan har blivit helt knallgul.

Glöm inte att fota
#100 - 7 mars 2011 14:25
Jag saknar dock att ha ett bra macro, har försökt att fota men får ingen skärpa. Sen tycker jag att ljuset inte räcker till, blixten slår igenom så fisken blir inte så vacker.
#101 - 7 mars 2011 14:28
Honan
[ATTACH]42846[/ATTACH]

Hanen
[ATTACH]42847[/ATTACH]
#102 - 7 mars 2011 14:37
Ja det billigaste är ju att åka med på våra resor;)

Annars, rent allmänt så ligger ju annars Hannover i norra Tyskland:D

men den resan är bara en gång om året och har nyss varit?
Kjell Fohrman
Administrator
#103 - 7 mars 2011 14:39
Pannecke skrev:
Honan

[ATTACH]42846[/ATTACH]

Hanen

[ATTACH]42847[/ATTACH]

Riktigt snygga - fyndköp
Kjell Fohrman
Administrator
#104 - 7 mars 2011 14:41
wierdalien skrev:
men den resan är bara en gång om året och har nyss varit?

Jepp - den är alltid sista veckan i januari/första veckan i februari

På höstarna brukar vi åka några stycken till Duisburgmässan

Annons