Zoopets layout?!

#1 - 17 september 2009 09:56
Hej hopp.
Då jag inte varit så aktiv på zoopet sista tiden så har jag ingen jätte koll, men misstänker att detta har varit uppe för diskussion:

Den nya layouten ger en scroll-list i sidled.
När man är inne i själva forumet så är den så att säga till ingen nytta för det finns inget innehåll längre ut till höger.
Däremot på första sidan så hamnar innehållet förskjutet i till höger och man måste scrolla längst ut (till höger) för att vi innehållet centrerat i webbläsaren.

Detta när man sitter med 1024px i upplösning på skärmen, vilket jag inte borde vara ensam om.

Inget jätte bekymmer naturligtvis men väl så irriterande.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 17 september 2009 11:24
Det får jag kolla på. Är själv bortskämd med hög upplösning på alla skärmar så jag har inte lagt märke till det.
#3 - 17 september 2009 16:53
Istället för att starta en ny tråd, vad har hänt med den undre halvan av första sidan? En massa rappakalja istället för artbeskrivningar och annonser...
#4 - 17 september 2009 16:57
som sjutton alltså...
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 17 september 2009 17:04
Ni måste ha druckit för mycket saft - här ser det helt OK ut :p
#6 - 17 september 2009 17:17
Jepp, det gör det här med nu???
SBK kanske:p?
#7 - 17 september 2009 17:57
nuja
#8 - 20 september 2009 20:42
Med högre upplösning (ingen scrollist mao) så ser man ju tydligt att första sidan är "högertung"
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 20 september 2009 20:45
heeke skrev:
Med högre upplösning (ingen scrollist mao) så ser man ju tydligt att första sidan är "högertung"

Vilket var lite irriterande när jag var i Singapore och satt med en pytteskärm och man pga detta fick scrolla hela tiden.

Har sagt till Christian om detta tidigare - men då skulle någon uppgradering göras innan och sen har jag glömt av det. Minnet är bra - men himla kort[:o]
admin
Christian Alfredsson
#10 - 21 september 2009 04:36
Nu är allt uppgraderat så jag har inte så mycket att skylla på.
#11 - 24 september 2009 20:06
Du kunde inte dragit av några "nuffror" på vänstermarginalen i stället för att lägga till några "nuffror" på PM-antalet ;)

*tjatar bara lite* :D
admin
Christian Alfredsson
#12 - 25 september 2009 06:04
Det kommer. Är lite knöligare att fixa. Just nu håller jag på att säkra sidan från intrång. Det ska vara klart först. Efter det ska jag fixa iordning hela layouten med mera <center> och mindre %
admin
Christian Alfredsson
#13 - 25 september 2009 06:45
Nu har jag fått ordning på alla sidor förutom första sidan när det gäller scrollern längst ner.

Första sidan får jag nog tänka lite mer på hur jag ska fixa.
#14 - 25 september 2009 22:21
Vet inte om det bara är hos mig, men "Startside-knappen" som brukar synas till vänster om zebran där uppe, är försvunnen.. Funkar ju iofs å klicka på zebran med, men vet man inte om det så..
admin
Christian Alfredsson
#15 - 26 september 2009 07:04
Bakgrundsbilden ser ut att vara borta... konstigt såg inte så ut igår när jag testade. Fixar tillbaka den.

Annons