Zoopet Tant

#1 - 10 januari 2009 11:07
Nej, nej, inte Muu-Tanter utan Zoopettanter!!!

Mamma Mia och jag tänkte upprepa fjolårets succé med en tantträff.
Visserligen var vi bara tre då, men vi hade roligt för sju.:d

Vi tror att det kommer flera tanter till akvariedagarna i Stockholm, när SARF har stämma och NCS ar stämma, diskusutställning i Fjärilshuset mm. Det borde gå att klämma in något där, en middag, en lunch eller en akvarierunda.

Vad vill ni tanter, runt om i Sverige göra? Ni kommer ju hit, förstås?!?;)
#2 - 10 januari 2009 11:12
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men gud vad roligt det hade varit, känner mig definitivt som en Zoopet-tant :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men jag är tveksam till att jag kommer iväg.[/COLOR][/FONT]
#3 - 10 januari 2009 11:36
Vad är definitionen på tant då?
#4 - 10 januari 2009 11:46
Wikipedia is your friend. Du kvalar inte in som tant än iaf.

Tant är ett tilltalsord som traditionellt användes särskilt av barn till kvinnor i medelåldern och uppåt; motsvarande ord för män är farbror.

I vardaglig betydelse avser ordet en kvinna i medelåldern eller uppåt. Det uppfattas numera ofta som lätt nedsättande, eller ironiskt om en kvinna använder ordet om sig själv.

I norska, danska, franska och tyska betyder motsvarande ord faster eller moster.
#5 - 10 januari 2009 23:38
Om man tycker "tjej" är ett larvigt tilltalsord på vuxna kvinnor så kan man kalla sig för tant!! En tant vet dessutom vem hon är och gillar för det mesta sig själv. Hon låter inte småpåvar och besserwissrar trycka till sig, utan står på sig, hellre än att låta andra stå på henne. Hon låter andra vara som de är, är som hon själv vill vara utan att bli dryg för det. Kort sagt, tanter är kanon!!

Att vara tant har mindre med ålder att göra utan är ett trevligt själstillstånd, så känner Salta Katten själv för att kalla sig tant, så får hon göra det. Wikipedia sucks!!

Det är första helgen i april förresten.
#6 - 10 januari 2009 23:54
Jo och sedan är tanter alltid snälla personer motsatsen till tant är kärring =)
+ det Mumin skriver om tant ordet =)
Tyvärr kvalar jag inte in för jag till hör kategorin yngre farbröder...
=)
#7 - 11 januari 2009 11:43
Bara att bilda Zoopet Goa Gubbar, Mick13!!!

Var är ni tanter då, är det bara GG som tilltalas av idén med tantträff??
#8 - 11 januari 2009 12:00
Vi får la setta på trappa te feskekôrka o tjôta som goa gôbbar o kasta spegg te svartnosarne!
#9 - 11 januari 2009 15:41
Mumin skrev:
Bara att bilda Zoopet Goa Gubbar, Mick13!!!

Var är ni tanter då, är det bara GG som tilltalas av idén med tantträff??

OM jag tilltalas? Problemet är väl bara att det inte är så säkert att jag kan komma iväg.
#10 - 11 januari 2009 23:30
Jo vi får sätta upp ZGG Zoopets Goa Gubbar så tanterna får en naturlig mot part, ying och jang skall bestå =)
#11 - 12 januari 2009 00:14
Denna tråden är ju diskriminerande.. ojojoj vilket liv det hade blivit på tanterna om gubbarna lagt upp en motsvarande tråd... :D:p:D
Guest
#12 - 12 januari 2009 00:34
NIC skrev:
Denna tråden är ju diskriminerande.. ojojoj vilket liv det hade blivit på tanterna om gubbarna lagt upp en motsvarande tråd... :D:p:D

Se det så NIC, du missar säkert inget. ;)
(tror inte de planerar bada i tunna o dricka öl....:D)
#13 - 12 januari 2009 08:25
Mick13 skrev:
Jo vi får sätta upp ZGG Zoopets Goa Gubbar så tanterna får en naturlig mot part, ying och jang skall bestå =)

Du kan ju försöka smita med som NIColina:D:D:D.....
#14 - 12 januari 2009 08:26
NIC skrev:

Du får väl försöka smita med som NIColina:D:D:D.........
#15 - 12 januari 2009 15:39
Jodå - det tänker vi visst det :D :p ;)

Anettejt skrev:
Se det så NIC, du missar säkert inget. ;)

(tror inte de planerar bada i tunna o dricka öl....:D)
Guest
#16 - 12 januari 2009 16:48
Mamma Mia skrev:
Jodå - det tänker vi visst det :D :p ;)

Skriv inte så, då "kommer" ju NIC...:d:p
#17 - 12 januari 2009 21:02
NIC skrev:

Det är redan gjort ZGG Zoopets Goa Gubbar pilsner och badtunna låter som en förträfflig aktivitet. :D
#18 - 12 januari 2009 21:51
Vassego´gubbar, inte nog med att ni fick förslaget att bilda ZGG, ni fick namnet också......jag säger då det.
Det gör väl förresten inget om NIColina kommer, känner hon sig som en tant så är det okej.........en riktigt tant kan mycket väl ha mustasch, om hon inte har lust att vaxa överläppen, så han kanske smälter in riktigt bra!!!

Varför skulle förresten inte tanter kunna ta en öl i badtunnan, vi tackar för idén.
#19 - 12 januari 2009 22:39
Märkte att det inte var inbitna feminister på zoopet, sorry girlz...!
(TUNNA Å BÄRS IS THE SHIT BY THE WAY!!!) :D:p
#20 - 12 januari 2009 22:45
Själv ser jag inte så mycket till kön, utan viktigast är ju att det är trevliga personer som går att prata fisk med :) Men det är klart, gör ju inget alls om det är tjejer :p [:o]
#21 - 13 januari 2009 00:02
Mumin skrev:
Vassego´gubbar, inte nog med att ni fick förslaget att bilda ZGG, ni fick namnet också......jag säger då det.

Det gör väl förresten inget om NIColina kommer, känner hon sig som en tant så är det okej.........en riktigt tant kan mycket väl ha mustasch, om hon inte har lust att vaxa överläppen, så han kanske smälter in riktigt bra!!!

Varför skulle förresten inte tanter kunna ta en öl i badtunnan, vi tackar för idén.

Jo Mumin det var du som gav mig iden till namnet och samman slutningen skyll dig själv när du ger en sådan gratis passning :p
Tanter av Nics kaliber välkommnas med öppna armar till ZGG.
Man kunde kanske i bland ha gemensamma sammankommster med ZT Zoopet Taterna det kan bli lite tjötigt i längden att sitta på feskkörkans trappa eller att sitta i en badtunna, dricka pilsner och sancka fisk.
:D
Kunde vara trevligt och ha med damer i badtunan eller på feskkörkans trappa i bland.[:o]
#22 - 13 januari 2009 10:42
Kommer ni att köra bil till era tantträffar?
http://tr.im/parkp (och NU kan man verkligen tala om diskriminering...)
<<<(^:>*
#23 - 13 januari 2009 14:00
Här en en tant till.
Fast jag åker inte så mycket på träffar o sånt.
Blir så struligt med hundvakt (8 hundar o valpar på väg ...)
#24 - 13 januari 2009 14:03
Du får fråga Koi-fantast som såg mig backa in som en smörklick igår, hur en tant kör.....
#25 - 13 januari 2009 14:07
Mick13 skrev:
Jo Mumin det var du som gav mig iden till namnet och samman slutningen skyll dig själv när du ger en sådan gratis passning :p

Tanter av Nics kaliber välkommnas med öppna armar till ZGG.

Man kunde kanske i bland ha gemensamma sammankommster med ZT Zoopet Taterna det kan bli lite tjötigt i längden att sitta på feskkörkans trappa eller att sitta i en badtunna, dricka pilsner och sancka fisk.

:D

Kunde vara trevligt och ha med damer i badtunan eller på feskkörkans trappa i bland.[:o]
För att inte tala om vad vi tanter uppskattar ung läckert*......* i VÅR tunna:rolleyes::rolleyes::cool::cool:

Lelle vännen, ni kunde ju la ente komma på'et själva.....och tanter är så hjälpsamma så....
#26 - 13 januari 2009 23:24
Men åter till huvudfrågan, kommer det tanter till Stockholm i början på april, och vill ni i så fall göra något med andra tanter??
#27 - 14 januari 2009 09:31
Jag kan stå till tjänst med ett gästrum med säng - och dörr att stänga om sig. Centralt på Södermalm (Stockholms innerstad för er som inte vet...)
#28 - 14 januari 2009 10:08
Jaaaaa!!! Tanten i Kolsva vill gärna komma med!!! :D Och jag tror definitivt inte att karlarna är så intresserade längre när vi tanter kommer igång med vårt babbel.. eller vad tror ni Mumin och MammaMia? ;) Nä men en träff skulle vara trevligt! Själv hade man ju planerat diskuschampiset, men familjen är väll rätt anti på den biten. Jag får väll sätta mig på tåget eller så upp till S-holm.
//Camilla
#29 - 14 januari 2009 18:37
Den här tanten ska till Stockholm på årets akvariehändelse och vill absolut träffas :)
#30 - 14 januari 2009 21:49
Tja jag skall inte interferera i tant snusket mer efter detta inlägg sorry Mumin att jag stulit tråden (heh och uppmärksamhet)
Men jag tycker att det är jätte bra att du dragit i gång ZT. Och vi kunde faktiskt göra något tillsammans också i båda grupperna . ZGG fylls på sakta men säkert nu så att vi kan bli en motvikt till tanta väldet =). Nu hoppas jag att det blir en bred geografisk spridning på ZGGarna så att vi kan ha många roliga träffar runt om kring i landet.
Lycka till med ZT från ZGG som ser framemot gemensamma sammankomster i badtunnor.
#31 - 15 januari 2009 10:12
Tackar Mick13, du har bara bidragit till att GE uppmärksamhet, klart vi ska boka badtunnor till sommaren....
#32 - 16 januari 2009 23:52
Det gör vi =)
Guest
#33 - 16 januari 2009 23:55
Mumin skrev:
Tackar Mick13, du har bara bidragit till att GE uppmärksamhet, klart vi ska boka badtunnor till sommaren....

Fast givetvis skall vi bada i dom och killarna serva oss med allehanda drycker. :d
#34 - 16 januari 2009 23:59
Anettejt skrev:
Fast givetvis skall vi bada i dom och killarna serva oss med allehanda drycker. :d

Öhrm vad är motsatsen till mansshuvinist ???
För du verkar var en utpräglad mans förtryckare :p
Servera er något sött sliskit vitt baginboxvin det är verkligen att förakta och förtrycka en man. ;)
Guest
#35 - 17 januari 2009 00:05
Mick13 skrev:
Servera er något sött sliskit vitt baginboxvin det är verkligen att förakta och förtrycka en man. ;)

Nej det kallas att lära mannen hans rätta plats.:p
#36 - 17 januari 2009 00:25
Anettejt skrev:
Nej det kallas att lära mannen hans rätta plats.:p

Den platsen är i soffan med en pilsner i näven med inspelade tipsextra avsnitt. :D
#37 - 18 januari 2009 14:44
Ja, nu är vi alla fall nägra stycken som inte ska bada tunna i början av april utan ha en lite mer ordinär tantträff, men fler vill vi bli!!
#38 - 4 februari 2009 10:02
4 februari och nu är det prick två månader kvar. Tjohoo!!
#39 - 12 april 2009 23:00
Hur gick det på ZT träffen?? Hittade ni varandra eller gick alla vilse i stor staden?? ;-)
#40 - 12 april 2009 23:07
Det vurte liksom inget, liksom. Jag och mina ungar däckade ner i feber på onsdag-torsdag. Så jag missade alltihop.

Tur att vi har badtunnan och ölen kvar att se fram emot.....
#41 - 13 april 2009 01:06
Annars är ni välkommna till Sjöfartsmuseet den 18'de, om du dyker upp så kan jag säkert övertala Kjell och dom andra att ta vagnen förbi allén nere vid feskekörka och se om Mick13 sitter och klämmer en bärs med fiskmåsarna..
#42 - 28 juni 2009 21:54
Jop hade man inte blivit så jäkla full bokad med ombyggnad projektet nu under semestern hade jag nog kunnat tänka mig klämma en pilsner vid feskekörkan. =(
#43 - 18 augusti 2010 11:54
Några ZT träffar på gång ?
ZGG själv dog lite så att säga jag tog inte tag i det så jag får skylla mig själv.
#44 - 18 augusti 2010 14:44
Ungefär samma här!

Annons