Ursprungligen skickat av orm
Ditt förslag B var snyggt tycker jag. Mest för jag tyckte om den blåa färgen i huvudet :)
Annars är jag svag för extremt avskalad design. .... vilket kanske märks på mina egna webbar ;-)
Det märks dock att du har talang för inom din genre, speciellt när man tittar på din egna web.
B-förslaget är ju mer genomarbetat än det andra. Där har jag jobbat en timme till. Har kanske lagt ned 3.5-5 timmar på denna skiss. På den till fiend.nu har jag jobbat väldigt mycket mer. Men då är denna skiss till Zoopet.com bara nåt "plojprojekt" också :)
Ang avskalad design så är de väldigt funktionella och stilrena. Gillar din sida. Den är enkel, snabb, stilren och lagom avskalad. Inget märkvärdigt, men väldigt funktionellt! :) (och går fort att göra)
Däremot så kan det bli lite problem ifall man har en väldigt omfattande site som zoopet.com att försöka göra "enkel". Då krävs det lite färger, bilder och annat för att få den att se vettig ut. Sen har jag alltid gillat lite mer "färgglada" sidor. De får ett mer mysigt och inte lika kallt utseende :)
Gillade förresten ditt akvarie:
http://akvarie.vatt.net/images/576_front.jpg
Den bilden visar ett väldigt fint akvarium. Har du några fler bilder på det, så lägg gärna ut! :)
Mvh Fredrik