Zoopet med Tapatalk

#1 - 2 februari 2014 17:24
Hej!

Jag försöker lära mig tapatalken i Iphonen och en del har jag klurat ut, men inte hur jag loggar ut efter att jag har varit inloggad här på Zoopet?

Är det så enkelt att den loggar ut sig själv efter man stängt ner "sidan" eller måste man aktivt logga ut någonstans?

Hälsningar en icke teknik-nörd-kunnig. :)
#2 - 2 februari 2014 17:49
Loggar aldrig ut på min Ajfån...:)
#3 - 2 februari 2014 20:22
Varför logga ut?
Jag är inne på tre forum via tapatalk o loggar aldrig ur

//
#4 - 3 februari 2014 15:35
Jag har faktiskt tänkt den tanken också. ;)

Men om jag ändå vill logga ut, hur gör jag?
#5 - 8 februari 2014 20:27
Ny fråga, hur aktiverar jag så att jag kan lägga in bilder i inlägg? Jag har varit inne i inställningarna men hittade inget om bilder...?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
#6 - 8 februari 2014 20:43

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk
#7 - 8 februari 2014 21:31
?

#8 - 8 februari 2014 21:37
Längst ner ovanför texttangenterna så trycker du på + eller på minibilden med ett berg och en sol. Därefter väljer du din kamerarulle eller vad det nu heter i din mobil. Så ser det ut i iPhone.
#9 - 9 februari 2014 06:31
Jo men när jag trycker där står det typ "den här appen har inte tillgång till dina bilder. Åtkomst kan aktiveras i integritetinställningarna. "

Men jag förstår/hittar inte var de är. Jag har varit inne i inställningarna för tapatalken, men hittar inget där. El är det telefonens inställningar?

#10 - 9 februari 2014 07:05
Om du har en iPhone:
Du går till det som är en ikon med en grå bild på kugghjul(dvs. mobilens inställningscentral): inställningar>integritetsskydd>bilder och där markerar du (så det blir grönt) Tapatalk. Sedan Tadaaa! så fungerar det ;)
#11 - 9 februari 2014 14:59
Tack!

Du är bäst!
Ska prova i min tråd nu. :)
#12 - 14 februari 2014 14:47
Apropå Tapatalks app så kan man få in bilderna i Zoopet och slippa länken till bilden. På valet fotodelning väljer du bilaga istället för Tapatalk. Då kan alla se bilden direkt även i datorn.
#13 - 14 februari 2014 16:50
Hej varför kan man inte se allt på forumet med tapatalk? Tex annonserna gör jag fel på något vis?😊

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
#14 - 19 februari 2014 19:36
Detta med valet fotodelning, är det i iPhonens inställningar eller i tapatalk?
#15 - 19 februari 2014 20:07
[QUOTE=HWH;1687360]Detta med valet fotodelning, är det i iPhonens inställningar eller i tapatalk?[/QUOTE]
I tapatalk lite längre ned på sidan där du valt ditt foto står det Fotodelning: där klickar du till höger om det kan du välja "bilaga".
#16 - 19 februari 2014 20:18
Aha, tack. Teknikidiot som jag är fattade jag inte att jag kunde få bort tangentbordet.
#17 - 19 februari 2014 20:39
Du är normal det är lösningarna som är idiotiska.
#18 - 25 februari 2014 21:29
Ny fråga då. Jag upplever att det uppdateras väldigt långsamt via tapatalken och att det ibland missas inlägg, jämfört med att kolla via datorn. Är det så eller är det nån inställning hos mig tro?
#19 - 25 februari 2014 21:53
[QUOTE=Likan;1688164]Ny fråga då. Jag upplever att det uppdateras väldigt långsamt via tapatalken och att det ibland missas inlägg, jämfört med att kolla via datorn. Är det så eller är det nån inställning hos mig tro?[/QUOTE]

Samma här, sjukt segt.
#20 - 25 februari 2014 22:22
Samma här med!
#21 - 26 februari 2014 06:33
Tapatalk gör så ibland att det missar uppdateringar. Så när du är på en sida med flera inlägg, gå till översta inlägget och "dra" det nedåt så laddas den sidan om igen. Då kommer alla inlägg med.
#22 - 26 februari 2014 07:26
Om man ställer 'Automatisk uppdatering' på 'Alltid' i Inställningar på Tapatalk så blir det lite bättre.
#23 - 26 februari 2014 07:32
[QUOTE=lofstrog;1688179]Om man ställer 'Automatisk uppdatering' på 'Alltid' i Inställningar på Tapatalk så blir det lite bättre.[/QUOTE]
Jag kör redan så, men om jag bläddrar tillbaka i en tråd så fattas det ofta flera inlägg i slutet ändå. Då behöver jag ändå uppdatera manuellt.
#24 - 26 februari 2014 07:43
[QUOTE=Bluewing;1688181]Jag kör redan så, men om jag bläddrar tillbaka i en tråd så fattas det ofta flera inlägg i slutet ändå. Då behöver jag ändå uppdatera manuellt.[/QUOTE]

Jupp, så är det men det hjälper lite ;)
#25 - 26 februari 2014 09:11
Tack för båda tipsen. Jag hade min inställd på 30 min... ;) nu är den på Alltid iaf. Ska kolla om det blir bättre, annars får jag "dra" lite. Jättetack! :)
#26 - 25 september 2014 04:20
Fortsätter i denna tråd då jag håller på att bli galen!

Jag kan inte redigera mina postade inlägg. För det enda jag får upp när jag väljer redigera, är de första säg 10-20 raderna. Resten är bara blankt. Så sjukt frustrerande.
Det har funkat fint fram tills för kanske 2-3 veckor sedan. Då började den dumma sig.

Så frågan är, är det min telefon som dummar sig eller tapatalken?

Är det något jag kan ändra på någonstans för att få bukt med detta?

Tack på förhand. :)
#27 - 25 september 2014 04:33
Det fungera fint på min Samsung S4. Har du lollat så där inte finns en uppdatering till Tapatalk som behöver installeras? Du kan också testa att avinstallera Tapatalk och starta om telefonen och aedan installera Tapatalk igen.

Det är det jag kan komma på nu som kan lösa problemet.

Skickat med Tapatalk från min mobil.
#28 - 24 oktober 2014 03:59
Zoopet med Tapatalk

En ny fråga gällande tapatalken. Jag vet inte om det är något som ens går att fixa, men jag saknar att inte kunna titta i artregistret via länkar som folk lägger ut. För trycker man på länken så kommer man till hemsidan där jag inte är inloggad (fast jag är inloggad här).

Kan man ens titta i artregistret via tapatalken, eller används den bara till forumdelarna?

Jag idiotförklarar säkert mig själv med detta inlägg. :P
#29 - 24 oktober 2014 06:35
[QUOTE=Likan;1713069]En ny fråga gällande tapatalken. Jag vet inte om det är något som ens går att fixa, men jag saknar att inte kunna titta i artregistret via länkar som folk lägger ut. För trycker man på länken så kommer man till hemsidan där jag inte är inloggad (fast jag är inloggad här).

Kan man ens titta i artregistret via tapatalken, eller används den bara till forumdelarna?

Jag idiotförklarar säkert mig själv med detta inlägg. :P[/QUOTE]

nej du kan inte titta i artregisteret. tapatralk är bara en forums-app. inte för hemsidan. du kan ju ha massa olika forum i tapatalk. jag har nog 5-6 olika :)
#30 - 24 oktober 2014 11:46
Jag har tre. :) jamen då var det som jag misstänkte. Tack! :)
#31 - 24 oktober 2014 12:16
Jag är nog veeeery korkad... intallerat tapatalk men använder det inte, för jag har inte riktigt kommit fram till hur jag svarar på inlägg *rodnar* - Kan läsa och så..
#32 - 25 oktober 2014 05:02
Fast du svarade ju nu? :)

Om du menar "citera"/quota så tryck en gång på inlägget så får du olika valmöjligheter. :)
#33 - 10 november 2014 17:50
Börjar fatta detta lite iaf ;) Men försöker få ordning på o kunna lägga ut bilder. Ska se om jag finner svaret.här i tråden!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#34 - 10 november 2014 20:33
Ger upp. Hållt på hela kvällen. Tömt cache, avinstallerat o återinstallerat. Sist fick jag nåt felmeddela de att forumadministratören kunde göra ngt med det ska knappast vara nödvändigt.
Har samsung S2. Då jag postat med tapatalk står det postat med tapatalk 2, för a dra står det bara Tapatalk.
Jag klickar på ett inlägg, väljer svara. Klickar på bildikonen och får välja galleri eller kamera o väljer galleri. Väljer bild. Sen slutar det fungera. Dva det väljs aldrig nån bild. Om jag skiter i tapatalk kan man lägga upp bilder på annat sätt? Är goldmedlem.
#35 - 10 november 2014 20:36

Testar...

EDIT. Funkade problemfritt för mig, vet inte varför ditt krånglar.
#36 - 10 november 2014 20:36
Får upp då jag valt bilden "hostat av tapatalk", eller "dettaforum" eller "avbryt"spelar inge roll vad jag väljer där. Kanske helt enkelt en på tok för gammal mobil? (eller på tok för korlad hjärna) ;)

#37 - 10 november 2014 20:55
Måste göra ngt aslöjligt fel.
Men en dag trillar väl poletten ner.
#38 - 10 november 2014 21:30
Får följande felmeddelande ;
Inline-bilder laddas upp till Tapatalks server och hanteras av Tapatalks team. Kontakta din forumadministratör för delning av bilder innan du fortsätter. Denna funktion kan också inaktiveras av din forumadministratör.

Detta då jag väljer "Hosted av tapatalk". Väljer jag "Detta forum" händer inget. Måste vara nån inställning jag har. Man blir ju helt knäpp då man snöar in på att ngt bara ska fungera. Har av och återinstallerat programmet två ggr och startat om telen två ggr. Tömt cache två ggr. Och provat några fler ggr ;) Hihi nu ska jag sova iaf!

#39 - 11 november 2014 09:52
Är appen uppdaterad till senaste versionen?
#40 - 11 november 2014 12:47

Jag testar nu här. När jag har lagt till bilden så är det en länk men jag har bestämt för mig att när man väl har postat meddelandet så blir det en bild. Det är inte som så att du bara ser länken och inte testat att posta meddelanfet?

Jepp fungera som det ska. Jag har inget med hostat här elller där utan väljer bilden och postsr och länken blir en bild.
#41 - 11 november 2014 13:15
ser en länk från dig webo. men det beror på hur man lägger till dom. är man guldis kan man lägga till med gemet. då blir det bilder i forumet på datorn med
#42 - 11 november 2014 13:17
[QUOTE=HeidiH;1715265]Får följande felmeddelande ;
Inline-bilder laddas upp till Tapatalks server och hanteras av Tapatalks team. Kontakta din forumadministratör för delning av bilder innan du fortsätter. Denna funktion kan också inaktiveras av din forumadministratör.

Detta då jag väljer "Hosted av tapatalk". Väljer jag "Detta forum" händer inget. Måste vara nån inställning jag har. Man blir ju helt knäpp då man snöar in på att ngt bara ska fungera. Har av och återinstallerat programmet två ggr och startat om telen två ggr. Tömt cache två ggr. Och provat några fler ggr ;) Hihi nu ska jag sova iaf!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2[/QUOTE]

låter som du har fel app. den gamla.

det är denna du ska ha.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.quoord.tapatalkpro.activity&hl=sv
#43 - 11 november 2014 16:04
[QUOTE=hannesc;1715308]ser en länk från dig webo. men det beror på hur man lägger till dom. är man guldis kan man lägga till med gemet. då blir det bilder i forumet på datorn med[/QUOTE]
Ok. Visste inte där var skillnad på kamera och gem funktionen. Tänkte inte heller på att man i Tapatalk såg bilder men inte via webbläsaren.

#44 - 11 november 2014 16:16
Avinstallerat o påinstallerat igen. Kliclade jag på din länk Hannesc så fick jag "öppna" eller "avinstallera" . Så troligen rätt version. Tack för hjälpen! En dag kommer jag på det :)

#45 - 11 november 2014 21:37
[QUOTE=HeidiH;1715372]Avinstallerat o påinstallerat igen. Kliclade jag på din länk Hannesc så fick jag "öppna" eller "avinstallera" . Så troligen rätt version. Tack för hjälpen! En dag kommer jag på det :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2[/QUOTE]
Fungerade inte att trycka på gemet istället för kameran när du ska lägga till bilder i din post?

Så här ser min version ut på min Samsung S4 (jag har mörk tema):

#46 - 11 november 2014 21:42
Hmm nää ser inte ut så... :) Knasigt.. Ska forska vidare.

#47 - 11 november 2014 22:13
Jag har ändrat färgarna (tema) på min från ljust till mörk. Raden med ikonerna kommer först efter man har tryckt på +'et.
Jag skickar 2 bilder med. Första är när man skriver sitt inlägg och har +'et till vänster om texten och andra är efter man har tryckt på +'et.
[ATTACH=CONFIG]72477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72476[/ATTACH]

BTW. om man vill ta skärmbilder på sin Android så gör man det vid att trycka på AV/PÅ knappen samtidigt som stora knappen längst nere i mitten (till startsida knappen).

#48 - 15 november 2014 14:08
Okej. Jag har gett upp detta med att dela bilder. Lyckades en gång lägga ut bild direkt från datorn, men det tycktes vara en engångsgrej att det fungerade. Får inse att jag får ladda upp bilder på nån sida och ha dem där.
Men på tapatalk...Om jag går in på en tråd, och vill svara, så håller trycker jag på det inlägget så kommer det upp lite olika alternativ, svara, citera, flera, dela och mer. Nåt plus har jag ännu inte hittat. Undrar om min telefon kan vara så gammal att det inte går att installera nån nyare version av tapatalk. Såå himla urkass på sånt här brukar jag inte vara, men här har jag kört fast helt o hållet :) Överväger att starta upp in extratefon, en inte helt ny sony o testa. Fick väl den för nåt år sen men inte använt.

Annons