Zoopet affär =)

#1 - 6 maj 2006 10:36
Jo nu är det så att jag bara undrar, vad som krävs för att starta upp en akvarie affär? Självklart Förstår jag att fiskar, akvarium, tillbehör etc. måste införskaffas, men ut över det? Tillstånd och andra saker man inte tänker på.
Och framför allt, klarar en grupp av akvarieintresseade vanliga knegare och deras lön detta projekt, vilken startbuget talar vi om?
Kanske nån mer än jag som är intresserad att starta upp en butik?
Det finns så mycket som jag saknar hos vanliga akvarie butiker.

Va tror ni dröm eller verklighet? =)
#3 - 6 maj 2006 11:45
Det är ett stort ansvar och det gäller att skaffa kunskaper om de arterna man tar in.
#4 - 6 maj 2006 13:54
[QUOTE=batski]Det är ett stort ansvar och det gäller att skaffa kunskaper om de arterna man tar in.[/QUOTE]

Faktum är att väldigt få utav Sveriges handlare tar det ansvaret. Jag har varit i massor av butiker där ägaren har långt ifrån medelmåttiga kunskaper om alla arterna. Behöver jag tillägga att många av dessa butiker är framgångsrika ändå?
MVH
Magnus
#5 - 6 maj 2006 14:01
[QUOTE=Tropfrog]Faktum är att väldigt få utav Sveriges handlare tar det ansvaret. Jag har varit i massor av butiker där ägaren har långt ifrån medelmåttiga kunskaper om alla arterna. Behöver jag tillägga att många av dessa butiker är framgångsrika ändå?[/QUOTE]

Visst, de må vara framgångsrika, MEN det är både ansvarslöst och förkastligt att arbeta med levande djur utan att veta hur man ska sköta dem. Och inte heller är det schysst mot kunderna.

Annons