zoobutiker i västra götaland

#1 - 19 mars 2005 10:30
hej åker runt å kikar ganska mycket i zoobutiker,å har väll mina favoriter bla ciklidhobby i nol,min fråga till er är vad har ni för favoriter är det någon som känner till butikerna i falköping tex, det ska väl finnas två tror jag,eller skövde?eller nåt?
#2 - 19 mars 2005 10:56
Det beror lite på vad jag söker efter, är det akv. el. andra tillbehör så är Herkules min favorit, när det gäller fiskköp så är det Trop akvariefiskimp.
#3 - 19 mars 2005 11:05
I Skövde har vi Lithima zoo, Zoofias samt Djurmagasinet de är samtliga inriktade på de vanligaste fiskarna men lite då och då tar de hem det man önskar. Zoofritid i Lidköping har alltid ett stort urval av diskus och ciklider samt L-malar hemma...Klart värd att resa ett par mil för.

Mv.Sollan
#4 - 19 mars 2005 11:58
ja zoofritid är en bra affär,senast var jag på ciklidleken i lerum men det var lite tomt för stunden,ingen som känner till butikerna i falköping?
#5 - 22 december 2005 02:14
Jag känner till bägge 2 :)
#6 - 22 december 2005 02:42
herkules zoo brukar ja gå till, har ju dom som granne typ.
ska ta en tur till tropakvarie till våren när de blir varmare och se va dom har för kul.
#7 - 10 januari 2006 17:40
Ciklidhobby i Nol tycker jag är den bästa, Tropakvariefiskimporten är också bra men man bör kunna endel om malawi (allt kan man inte lita på). Ciklidleken tror jag den heter i Lerum känner någon till den?
#8 - 10 januari 2006 19:08
[QUOTE=zombie88] Ciklidleken tror jag den heter i Lerum känner någon till den?[/QUOTE]

jupp..
Lerum har faktiskt 2st zoo, den ena (ciklidleken) ligger utanför samhället,och har BARA fiskar/tillbehör och den andra é en sån där typiskt "centrumzoobutik"
#9 - 10 januari 2006 21:18
[quote=Solen] Zoofritid i Lidköping har alltid ett stort urval av diskus och ciklider samt L-malar hemma...Klart värd att resa ett par mil för.

Mv.Sollan[/quote]
[FONT=Century Gothic]I Lidköping har vi oxå en ganska anonym liten akvaristbutik som heter JP:s. Den ligger i en källare och har öppet endast 4 kvällar i veckan samt lördagsförmidda..... De är en renodlad liten "fisk-affär" men har givetvis inte det värsta utbudet. Dock har de något som är väl så viktigt: ett otroligt serviceinriktat bemötande.[/FONT]
[FONT=Century Gothic][/FONT]
[FONT=Century Gothic]För dom som vill ta sig en liten titt på JP:s så kan man finna den längst ner på Förstadsvägen, rakt emot den gamla OK-tappen (nu Dalängens butik). De brukar ha en stor skylt ut mot gatan som talar om att de har öppet. Annars får man gå in på gården (bakom Bvc SKopan) och kika på en av källardörrarna.[/FONT]
#10 - 11 januari 2006 00:33
Herkules när det gäller tillbehör och Nol när det gäller enbart köp av fiskar :)
#11 - 11 januari 2006 08:45
Zoomässan i kungsbacka är också mycket bra tycker jag. Det är nog den butik i göteborgsområdet som har flest udda arter.

När det gäller malawi och tanganyika är nol bäst.
#12 - 11 januari 2006 08:49
Får nog bannemej bli en tur till 031 snart tror jag. Efter allt snack om Herkules blir man nyfiken jue ;)
#13 - 11 januari 2006 16:03
kom inte lönelörda eller liknande då frö då finnss de inte ens ståplats inne på herkules

Annons