Zoo i kina

#1 - 6 februari 2010 17:55
Ett zoo kina. Man kan ju undra hur de resonerar kring djurs välmående och trängsel i almänhet.

Tänkte mest på alla aros, de helt klart målade fiskarna runt 2:15 och den lilla kajmanen i slutet.[:(!]

&feature=related"" target="_blank">Länk
#2 - 6 februari 2010 22:05
Nja, jag såg en medlem på zoonen som varit i Thailand och där fanns det också shackfiskar och det många var målade fiskar men det är ännu värre...Asiaterna har sprutat in pigment i fiskens fjäll och sedan odlar dom så avkomman blir sådan!!
#3 - 6 februari 2010 22:33
Tatuerar man en fisk blir väl inte avkomman likadan som föräldrarna?
#4 - 6 februari 2010 22:49
nja, det var det jag förstog...jag är ju inte 100 % säker och jag kan ju inte länka eller något men jag vet det att det är ganska vanligt med "färgade" fiskar
#5 - 7 februari 2010 10:16
Speedo skrev:
nja, det var det jag förstog...jag är ju inte 100 % säker och jag kan ju inte länka eller något men jag vet det att det är ganska vanligt med "färgade" fiskar

Testa google.

Det stannar tydligen inte bara vid matning med färgämnen utan går vidare till tatuering samt genetisk modifiering. Människan är ett sjukt djur.
#6 - 7 februari 2010 11:20
sjebbe skrev:
Ett zoo kina. Man kan ju undra hur de resonerar kring djurs välmående och trängsel i almänhet.

Tänkte mest på alla aros, de helt klart målade fiskarna runt 2:15 och den lilla kajmanen i slutet.[:(!]

&feature=related"" target="_blank">Länk
Tyckte det såg ut som det gör i en Svensk butik angående trängsel för fisken så nån skillnad där vet jag inte precis om det var,angående det andra så marknadsför vi inte dessa produkterna i sverige så där var ju en skillnad helt klart
#7 - 7 februari 2010 12:09
Tyckte det såg ut som det gör i en Svensk butik angående trängsel för fisken så nån skillnad där vet jag inte precis om det var,angående det andra så marknadsför vi inte dessa produkterna i sverige så där var ju en skillnad helt klart

Jag har då iaf inte sett så stora, så många aros i samma kar. Vissa afrikanska ciklidkar kan se lite välproppade ut i sverige. Men tyckte att det där var sjukt. Det är som att ha ett dussin guppys i en äggkopp. Det har jag då aldrig sett i SV.
#8 - 8 februari 2010 03:02
Det tatuerade firrarna och kajmanaen var det enda jag reagerade på, i övrigt såg fiskarna friska och fina ut. Deras vattenkvallitet såg också perfekt ut. Man får komma i håg att affären ligger i ett klimat där stora fiskar som rtc och arowanor oftast hålls i trädgårdsdammar. Jag tycker det är bra mycket värre med svenska butiker som håller jättefiskar här hamnar ju firrarna nästan garanterat i max ett 2000l kar.
#9 - 8 februari 2010 22:10
sant

Annons