Zgg

#1 - 11 januari 2009 23:44
Jep som mot pol till Zoopet tanterna borde det startas en grupp som sig naturligt bör heta Zoopets Goa Gubbar vem är med ???
Tanterna skulle vist träffas på någon akvariemässa i Sthl trakterna. Jag gillar Gaffels tanke
"Vi får la setta på trappa te feskekôrka o tjôta som goa gôbbar o kasta spegg te svartnosarne!"
om han nu menar med det att man skall sitta på fisksaluhallens trappa i Göteborg och prata med varandra samtidigt mata måsar med sill. Min Göteborska är lite rostig efter nästan 20 års frånvaro. (har nog aldrig behärskat slangen) [:o]
Tja definition på en Go Gubbe skulle kunna vara.
Du har humor
Du är en man mellan 18-118 år (och skulle du vara äldre så är det inget hinder)
Definitionen kan allt eftersom förtydligas efter behov och god tycke . :D
#2 - 12 januari 2009 09:17
Vilket jättekäckt namn ni har fått tag i!!!
#3 - 12 januari 2009 09:18
Annars finns det Zoopetväst;).
#4 - 12 januari 2009 09:19
Det låter la gôr gôtt!
#5 - 12 januari 2009 12:19
ansjo skrev:

Japp, och där får alla oavsett kön vara med :)
#6 - 12 januari 2009 21:10
Mumin skrev:
Vilket jättekäckt namn ni har fått tag i!!!

Tja var det inte du som kom med det förslaget?? Eller om det var Gaffel jag är inte så noga med vem jag snor en god ide av ;)
#7 - 12 januari 2009 21:15
ansjo skrev:

Jodå det gör det men då skall man vara gold medlem osv här räcker det med att du e en Go Gubbe och är på något sett aktiv i /på zoopet. Ambitions nivån är inte så hög än i ZGG. Man kan gott vara med i Zoopetväst och ZGG aktiviteter skal inte inkräkta på ZV aktiviteter.
ZGG är mer en under ground rörelse så att säga. En mot reaktion till Zoopet tanterna :D
#8 - 12 januari 2009 21:17
Micke_A skrev:
Japp, och där får alla oavsett kön vara med :)

Jep om om det är nödvändigt för att ZGG skall få någon viss aktivitet att fungerar eller ordnad, men helst skall man vara av han kön. ZGG är en mot vikt till Zoopet tanterna. :)
#9 - 12 januari 2009 21:54
bah, motvikt... hela akvarieauktionen brukar ju vara en enda stor gubbträff:d;)
#10 - 12 januari 2009 22:07
Ja, men det är ju på lek, vi kanske kommer uppdykande i er badtunna nån gång, som sköna sjöjungfrur, haha!!
#11 - 12 januari 2009 22:16
Jag börjar snickra en pool på rot!
#12 - 13 januari 2009 00:05
Morellen skrev:
bah, motvikt... hela akvarieauktionen brukar ju vara en enda stor gubbträff:d;)

Så sant som du har sagt det.
Jep detta med ZGG är mer kul en seriöst från mig. I vart fall tänker inte jag bli mansgris på riktigt bara i bland på helger och kvällar ;)
#13 - 13 januari 2009 00:09
Mumin skrev:
Ja, men det är ju på lek, vi kanske kommer uppdykande i er badtunna nån gång, som sköna sjöjungfrur, haha!!

Bärandes på immiga sejdlar med öl. heh :p
Jep annars så vore det inge vits med att ZGG exiterade.
Vore skit kul och hita på något till sommaren Gaffel har LOVAT att snickra i hop en badtunna :)
Nä men skämt och sidå det finns badtunnor här i faggorna att hyra för 800 kr för en helg och det fina med är att den står på en bil släpkärra.
Bara att dra med till närmsta sjö och fylla med vatten och elda till lämplig temperatur.
Guest
#14 - 13 januari 2009 00:14
Mick13 skrev:
Vore skit kul och hita på något till sommaren Gaffel har LOVAT att snickra i hop en badtunna på rot :)

Gör han det o ni badar så kommer jag med kameran!;)
Fagra sjöjungfrur bärandes på öl kan ni dock fetglömma!! :d
#15 - 13 januari 2009 00:20
Ok är inte så knysslig med fägringen på sjöjungfruna bara det är öl dom bär på och ingen kamera med =)
Guest
#16 - 13 januari 2009 00:25
Tyvärr får jag tacka nej till alla dina önskemål bortsett från kameran.
Man eller mus? Bangar du för en liten kamera? (kontra på den du! :d)
#17 - 13 januari 2009 00:32
Önskemål och önskemål vill minnas att Mumin erbjöd sig självmant att servera ZGG öl under tunnbad och du där emot har hotat med att spoliera hela tillställningen genom att springa runt och blända de stackras eventuelle deltagarna med fotoblixtar.
(O så komm svar på tal.)
Guest
#18 - 13 januari 2009 00:36
Fast de andra tunnbadarna är vana vid min kamera.
Fråga NIC! :d

Sen vad Mumin lovar dig är ju nåt helt annat. Jag lovar att fota o kanske skratta lite. ;):d
#19 - 13 januari 2009 05:41
Anettejt skrev:
Man eller mus? Bangar du för en liten kamera? (kontra på den du! :d)

Och det ska komma från rätt person;)?
Guest
#20 - 13 januari 2009 12:14
ansjo skrev:
Och det ska komma från rätt person;)?

Förklara dig tack!
#21 - 13 januari 2009 13:53
Kan inte påminna mig att jag lovat er öl, jag skrev väl att vi kanske dyker upp i tunnan, öl står det inget om, men tackar som bjuder:d:d.
Fägringen får ni yngre farbröder stå för.....:p
#22 - 13 januari 2009 18:37
när blir första zgg-träffen då?
jag kan tänka mig en solig eftermiddag utanför feskekörka med en pilsner eller två... frågan e ju bara om man blir bortkörd av nån mindre go gubbe i blå mundering...
#23 - 13 januari 2009 22:01
Anettejt skrev:
Förklara dig tack!

Jag hörde ryktas om en lady som var lite ljusskygg för fotografier som höll hus nere i Skånetrakten, men jag kanske hörde fel;):p?
Guest
#24 - 14 januari 2009 01:46
ansjo skrev:
Jag hörde ryktas om en lady som var lite ljusskygg för fotografier som höll hus nere i Skånetrakten, men jag kanske hörde fel;):p?

Du skall inte tro på allt du hör! :d;)
Och hörde du fel så var det säkert rätt...:p
Bilagor:
#25 - 14 januari 2009 19:18
Vandal skrev:
när blir första zgg-träffen då?

jag kan tänka mig en solig eftermiddag utanför feskekörka med en pilsner eller två... frågan e ju bara om man blir bortkörd av nån mindre go gubbe i blå mundering...

Risken finns, de vill sanera på Rosenlund och personer i blå uniform med bister uppsyn håller ett bra öga på de kvartern nu för tiden :p. Skulle kunna sluta med en natt i fyllehäcken ZGGarna [:o]
Tja Maj är en bra månad och sedan hinner det fylla på med lite folk fram tills dess. O om maltens gudar strå mig bi har jag en färsk dansk kasse i källaren då =)
#26 - 14 januari 2009 19:22
Jag läste mellan raderna Mumin vilket är en kunskap förbehållen goa gubbar , kallas av kvinnor vardagligt tal för önsketänkande =).
Men även önskningar kan gå i uppfyllelse. =)
#27 - 14 januari 2009 19:50
ansjo skrev:

Det finns en särskild avdelning för foto diskussioner här på forumet. Håll er till den.

// Vän av ordning :D

PS Ansjo kanske kunde tänka sig bli en ZGG are??
#28 - 16 januari 2009 23:56
Är det någon ZGG som har tankar om definitionen av en "Go gubbe" så skriv en rad. Jag skall kolla upp detta med bad tunnor bättre lägger upp infon här så kan vi börja fundera på ett datum som skulle passa så mång som möjligt.
Guest
#29 - 17 januari 2009 00:07
Mick13 skrev:
Det finns en särskild avdelning för foto diskussioner här på forumet. Håll er till den.

// Vän av ordning :D

Tack! :) (Mick räddaren i nöden)
#30 - 17 januari 2009 00:22
Anettejt skrev:
Tack! :) (Mick räddaren i nöden)

Klart e man en ZGG så är man. Räddar jungfrur i nöd [:o]

Annons