Zebrayngel ?

#1 - 16 september 2004 15:59
Mina zebror har grävt en grop vid en av växterna som de vaktar ständigt...det ligger som prickar på stenarna...är lite svårt att se men jag antar att det är rom...hur lång tid tar det innan de kläcks och börjar simma ?
#2 - 16 september 2004 18:29
För mina tog det några dagar tror jag innan de började få svans och simma så smått. Är dock inte säker, men det är det jag har för mig.
#3 - 16 september 2004 19:58
vadå, de vaktar väl inte sitt rom va??eller har jag fattat fel?
#4 - 17 september 2004 12:24
Uppenbarligen så gör dom det...vad är det annars dom vaktar...varför skulle de inte vakta rommen ?
#5 - 17 september 2004 12:55
Jag har en liten kruka jag sågat ut en dörr i, den gillar dom som f*n och när de lagt rom vaktar de den med näbbar och klor tills ynglen kommit, då är dom om möjligt ännu aggresivare.
#6 - 17 september 2004 15:19
Sebraciklider är ruskigt bra föräldrar, de lämnar inte ett enda yngel i sticket. Äggen kläcks efter ca 3 dygn, ynglen är frisimmande efter ca en vecka och vallas sedan runt i karet av föräldrarna som då är oerhört aggressiva och beskyddande.
#7 - 17 september 2004 16:02
Vad roligt...är väl tredje dygnet imorn...hoppas att de kläcks...sitter och tittar på dom ofta...honan e så fin...massa snygga färger...=)

Annons