Zebrasnäck ägg överallt...

#1 - 7 mars 2008 22:01
Jag har zebrasnäckor som lägger vita ägg överallt... hur ska jag få bort de på naturlig väg? nån som vet? ELler ska jag ta ur snäckorna. Finns det några snäckor som inte lämnar vita prickar efter sig?
#2 - 8 mars 2008 09:46
Jag har läst att om man bara har 1 zebra så blir det inga ägg. Själv har jag bara en i mitt räk-kar och jag har inte några ägg av den.
#3 - 9 mars 2008 12:22
Äppelsnäckor och posthornsnäckor lägger ägg, men eftersom de kläcks försvinner dom...när det gäller äppelsnäckorna så kan de inte lägga några ägg om man inte har en ganska bred luftspalt i akvariet.
Har man bara en zebrasnäcka så har man viss chans att den inte är befruktad och därför inte kan lägga några ägg. Man får lita på turen där. :)
#4 - 9 mars 2008 21:26
Jens A. skrev:
när det gäller äppelsnäckorna så kan de inte lägga några ägg om man inte har en ganska bred luftspalt i akvariet.

Nävisst, säg det till mina äppelsnäckor... :p 10 cm minst har jag läst men det har inte dom läst, de lyckades klämma upp en romkorv med knappt 2 cm luftspalt:
#5 - 9 mars 2008 22:10
Härja skrev:
Jag har zebrasnäckor som lägger vita ägg överallt... hur ska jag få bort de på naturlig väg? nån som vet? ELler ska jag ta ur snäckorna. Finns det några snäckor som inte lämnar vita prickar efter sig?

högtryckstvätt?..
rakblad?.

Annons