Zebraciklid med Tanganyika...

#1 - 23 januari 2006 09:53
Jag har lite temporärt blivit ägare till en zebraciklid, ca: 5cm stor. Jag stoppade ner den i ett litet kar där 1st molly går.. å 3st rödmunstetror.. När ja titta till dom idag var 1st tetra slaktad.. Å mollyn va svårt misshandlad..

Tänkte då att ja skulle flytta zebran till mitt tanganyika.. Där går 4st brevis och 1st prinsesspar med 20-25 yngel.. Tror ni detta funkar.. El blir de slakt ?!
#2 - 23 januari 2006 20:50
Ifall någon annan skulle få för sej tanken så kan jag upplysa om att de blev slakt..
#3 - 23 januari 2006 21:13
Vem slaktade vem?
MVH
Magnus
#4 - 23 januari 2006 21:22
Zebran som är då drygt 5cm, blev fullständigt överkörd av bägge prinsessorna.. Dom teamade.. De visste jag knappt..
#5 - 23 januari 2006 22:11
Princessorna är värre än så. De är rena kollonibildare, där alla fiskar i kollonin vaktar reviret och sköter ungarna tillsamman. En kolloni kan bestå av flera tuden in divider i naturen. I akvarium brukar de ta över karet oavsett vilka andra fiskar de går med, det är bara en tidsfråga. Underbara fiskar som bör gå i artakvarium.
MVH
Magnus
#6 - 23 januari 2006 22:22
Ja jo jag har läst att dom gör de... Men trodde liksom inte att dom skulle förgöra fisken de första dom gjorde typ.. Men änsålänge gåre bra med mina Brevis iaf...

Annons