Hej.
Mina zebraciklider har gillat varandra hela tiden sen jag köpte dom och dom har även fått ett par kullar :) dock inga som har överlevt till vuxen ålder än. Vad gör jag för fel? jag låter föräldrarna sköta sitt och försöker mata dom små liven ibland. Men ändå blir dom bara färre och förre dag för dag :( vore ju kul om några kunde överleva. Några tips?
Men mitt problem egentligen är att "mamman" och "pappan" bråkar hela tiden. Allt dom har alltid simmat tsm och jagat bort övriga fiskar som kommer förnära reviret när dom har små bebisar. Men nu helt plötsligt när jag kom hem häromdagen ser jag hannen stå upp i ett hörn och se livrädd ut och honan sommar med bebisarna. Sen så helt plötsligt så attakerar hon honom? Oo Vad har hänt? hur ska jag få dom att bli "vänner" igen? möblera om så att ingen har ett revir? Dock äre ju så att honan vaktar ungar just nu... tror jag. Jag såg några få stycken i morse. Och då tänkte jag tt man kan ju inte möblera om om dom har yngel... Vad tycker ni jag ska göra.