Zebraciklid

#1 - 17 december 2006 23:57
Hej!
Skaffade för några veckor sen (ca. 4) ett nytt par zebraciklider. Det konstiga är att de inte vill leka. De par jag haft tidigare har knappt hunnit komma ner i vattnet innan de har börjat leka. Vad kan detta bero på?

Funderar på att skaffa någon hona till så att hanen har lite att välja på om nu denna honan inte duger åt honom och sedan flytta de han inte väljer till ett annat kar. Kan det vara en idé? Det svåra är bara att hitta vuxna individer. Finns det möjligtvis någon som vet ett bra ställe i skåne (gärna södra) man kan få tag på fullvuxna eller iaf stora zebror?

Tacksam för svar.
#2 - 18 december 2006 07:08
Synd du inte ville ha för typ 3 månader sedan då hade jag 5 lekpar [:o] ..
Prova annars att köpa några honor till..
När jag ville att mina skulle leka så höjde jag tempen till 27-28sen så gick det av sig själv.
Vet inte hur pass nära (lång) du har till Stoby, han brukar kunna få tag i det mesta..
#3 - 18 december 2006 07:18
För c:a 2 veckor sedan bytade jag in ett gäng vuxna zebraciklider mot lite rötter o så hos Tropisk Fisk i klippan.. Dock i NV skåne.. Tror nog de går kvar där dock..
#4 - 18 december 2006 09:05
Har han börjat med fisk i klippan igen? Jag som hörde att han lagt ner det? då blir det att åka in där en runda igen.

Annons