Var kan man hitta denna underbara mal? Runt Trollhättan området.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=321
ray skrev:Zoomässan och Åleds Akvarium har zebrapleco men de är inte till salu ,men de kan tänka sig sälja malarna om någon är villig och betala mycket pengar .
grebom:zebramalen är inte utrotad.... inte än iaf .
Bowman skrev:Är det någon efterfrågan på dom då?
Dom verkar ju inte supersvåra att leka av, och om då det är efterfrågan på dom borde en hel del "privatpersoner" bli rika i princip?
Martin85 skrev:2500:- styck för zebror på 4cm när jag kollade igår. Det var priser om jag beställde via affär.
Känns inge vidare att lägga ut 10.000:- för 4 filurer när man inte är 100% på kön och hur de kommer trivas och om de parar ut sig alls.
gugges skrev:Det är inte så stor efterfrågan som man skulle kunna tro!
Ingen blir rik på att odla L46... iallafall inte jag :) vill man tjäna pengar ska man odla nån mal som ger mycket yngel och som växer fort! enda gången jag har gått plus på att odla var när jag odlade en ancistrusart.. massor med yngel (150 yngel varannan vecka lixom)och de växte fort..
Jag får kanske 9-10 yngel per gång och det tar ett år innan de är i storlek att sälja dem... om man inte ska sälja små rackare som knappt överlever... och de här priserna som nämns ovan är jag inte bekant med heller... 600kr st ungefär säljs de för om jag har dragit upp dem i ett år... det blir inte mycket mer än +/- 0 i förtjänst om man ska räkna in allt(matar bara med levandefoder och NLS) Med ancistrusen så kunde jag finansiera hobbyn nästan!
(Just to be clear- det är ingen annons - jag har inga tillsalu här - alla är bokade)