[QUOTE=seno]bara skit snack
åleds säljer de för ca 800, och det kommer mer och mer privat odlade men på forum är det bara odlare som klagar på hur det är svårt att odla och att det kommer aldrig mer att importeras från tyskland eller nån annanstans och säger att rimlig pris är 1000-1500 för yngel bara för att höja priset,
själv tycker jag att man ska aldrig betala mer en 400 för privat om man inte skiter pengar,[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS]Tro mej.....finns inte så hemskt många L46 i omlopp hos Åleds.[/font]
[font=Comic Sans MS]Just nu och för en tid framöver inga alls.Dessutom dom som fanns gick fan fortare än smör i solsken och dom var enligt uppgift inte så hemskt stora.[/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]Jag själv sålde mina 4 i veckan för ett X antal tusen till en snubbe som ska se till att odla fram smått, annars får han spö :rolleyes: [B)] ;) hehe....[/font]
[font=Comic Sans MS]Vad du tycker om att man ska betala för en mal som inte går att få tag i känns inte så relevant.[/font]
[font=Comic Sans MS]Man kan köpa diskus som finns i mängder och en jävla massa varianter och dessutom fångas det ju mängder med VF diskus och säljs.[/font]
[font=Comic Sans MS]Och dom är inte gratis dom heller.[/font]
[font=Comic Sans MS]Finns ju diskus som kostar 10 tusentals kronor och mer där till på mässor och utställningar.[/font]
[font=Comic Sans MS]Men som sagt en liten randig mal som är relativt svårodlad och dom små växer långsamt så kommer det alltid att finnas folk som vill ha den och det driver upp priserna till helt vansinniga pengar.[/font]