Ytvattenrenare (Fluval)?

#1 - 20 december 2009 16:42
Hejsan!

Jag har köpt ytvattenrenare (Fluval) till bäge mina akvarier eftersom jag har en envis "hinna" vid vattenytan som jag inte får bort, men hur funkar den?
Jag tar bort insuget och sätter dit ytvattenrenaren istället, men sugs vattnet in både vid ytan i botten:confused:[:o].
#2 - 21 december 2009 06:38
Jag har den inställd så den tar det mesta av vattnet från nedre delen av ytrenaren, jag skruvar upp injusteringspinnen så mycket att det börjar rinna in vatten genom kammarna i koppen, det behövs inte så mycket för att det ska rena ytan, tänk på att du sätter den svarta delen så pass långt ner i vattnet att den transparanta delen flyter fritt på ytan och kan dras ner av suget som blir då du höjer injusteringspinnen.

Mvh
Hawkmoon
#3 - 21 december 2009 07:24
Hawkmoon skrev:
Jag har den inställd så den tar det mesta av vattnet från nedre delen av ytrenaren, jag skruvar upp injusteringspinnen så mycket att det börjar rinna in vatten genom kammarna i koppen, det behövs inte så mycket för att det ska rena ytan, tänk på att du sätter den svarta delen så pass långt ner i vattnet att den transparanta delen flyter fritt på ytan och kan dras ner av suget som blir då du höjer injusteringspinnen.

Mvh

Hawkmoon

Tusen tack för ditt svar:).

Annons