Karon skrev:Ett 2028 blir bra, och är du inte nöjd med cirkulationen är ett 2252 ett utmärkt komplement.
åheim skrev:2028 då där ifall inte 2026 tillsammans blir båda? annars eheim compact är sen ljudlig kan då sen som extra;)
Karon skrev:Ett 2028 blir bra, och är du inte nöjd med cirkulationen är ett 2252 ett utmärkt komplement.
Gaffel skrev:Ledsen jag vet inte om du har dyslexi eller är dyngrak när du skriver men jag får huvudvärk av att försöka läsa dina inlägg.. ..be en god vän skriva ner dina tankar så ska jag försöka svara..
Kör med 2028 och sen hade jag även kört med 2252 som rör om lite i karet. Att det det bli rörigt för gaffelr beror nog på att han startat upp sin V8 och provar skrämma sina grannar med att göra lite avgas smällare och avgaserna läcker in i bilen och där av så blir han.....bigfish-classe skrev:hej på dig.. ja jag fungera mkt om den 2252 eller 2248 på den så klart ta jag den en av den så tänker och undrar det om skillnad mellan 600 liter per tim den 2248 och för 1200 liter per tim o så jag ta den med 2028 där så bra där 2028 klart mig bestämmt det.. men kanske den 2248 där.. men jag skall prata med där i nån affäre där som kunna med där klart.. får se där vad den finns där bra tips.. gladpåsk.. mvh klas
zebraciklid skrev:Jisses, är du sådär otrevlig av naturen eller är det ngt du tränat dig till ? Om man inte är säker på vad man ska fråga kan man också uttrycka sig otydligt. Att vara otrevlig hjälper ingen
Maffia666 skrev:Kör med 2028 och sen hade jag även kört med 2252 som rör om lite i karet. Att det det bli rörigt för gaffelr beror nog på att han startat upp sin V8 och provar skrämma sina grannar med att göra lite avgas smällare och avgaserna läcker in i bilen och där av så blir han.....
Gaffel skrev:Ledsen jag vet inte om du har dyslexi eller är dyngrak när du skriver men jag får huvudvärk av att försöka läsa dina inlägg.. ..be en god vän skriva ner dina tankar så ska jag försöka svara..
Martin_Blomberg skrev:Tänkte mest hjälpa dig att formulera frågan så att andra med erfarenheter av filtren kan hjälpa dig. Har själv ett eheim 2028 och tycker det är OK. Dock hade jag efter Eheims rykte och prisläge högre förväntningar på kvalitén än vad mitt exemplar av 2028 har uppvisat.
Gaffel skrev:Jag skulle klippa ner omk 3 st filtermattor och köra ett smalt kammar system med en kraftig cirkulationspump och i ett senare tillfälle om kraftig cirkulation behövs skaffa en power, jag antar att du har bra längd och djup på ditt 375 och vill behålla djupet därav slim-line.
Du skulle kunna prova att bygga kammarsystemet på så sätt att du med hjälp av strängar av fogskum skapar avstängarna, lite off och nyvaken här men jag återkommer.
Kör med 2252 det blir bra, har själv 2 st i ett 380L hörn kar (plus ett fluval ytterfilter,403 från 1990) och det funkar jättebra.bigfish-classe skrev:jaa den så ta jag den klart 2028.. så vill ha en till där innefilter dåå så den vilka skall jag ha den'?? jag tänker o undrar är den 2252 el 2248 oxå där.. jag struntar om den högre pris.. men vill bara ha den bra i min akvarium där,..
Maffia666 skrev:Kör med 2252 det blir bra, har själv 2 st i ett 380L hörn kar (plus ett fluval ytterfilter,403 från 1990) och det funkar jättebra.
japp det blir kanon;)bigfish-classe skrev:bra tack för tips.. den 2028 där har jag den och så ta jag den dåå 2252 om den går bra dåå????
Maffia666 skrev:japp det blir kanon;)
Gaffel skrev:Jag skulle klippa ner omk 3 st filtermattor och köra ett smalt kammar system med en kraftig cirkulationspump och i ett senare tillfälle om kraftig cirkulation behövs skaffa en power, jag antar att du har bra längd och djup på ditt 375 och vill behålla djupet därav slim-line.
Du skulle kunna prova att bygga kammarsystemet på så sätt att du med hjälp av strängar av fogskum skapar avstängarna, lite off och nyvaken här men jag återkommer.
Karon skrev:Ett bra val Classe :D