En fråga kring val av ytterfilter. Det har ni inte varit med om tidigare va? :)
Jag sitter och funderar på vilket ytterfilter som skulle passa bäst till mitt kommande projekt med ett lite större växtakvarie med lite sydamerikaner i. Sannorlikt blir det 375 liter. Eftersom jag kommer att ha väldigt mycket växter så kommer det finnas en hel del syre därifrån och filtret vill jag mest ska filtrera och inte snurra ur all co2. Dessutom är tystheten ett absolut krav. Fast det skulle kunna lösas av att jag bygger in filtret i en ljuddämpad låda. Men det vore ju trevligt om det var så tyst som möjligt i sig självt.
Vilken storlek borde jag tänka mig att satsa på? Jag kommer inte att ha speciellt skräpiga fiskar och inte överbefolkat. Kardinaltetror, pansarmalar och någon dvärgciklid. Jag har försökt läsa i tidigare trådar men eftersom de flesta verkar köra afrikanska ciklider och få eller inga växter så blir det lite andra förutsättnigar.
Det vore tacksamt med lite vägledning för jag känner mig rätt förvirrad och säljare i affärer vill helst bara sälja så stora och dyra varianter som möjligt naturligtvis.
/olivia