Ytterfilter - vad behöver jag?

#1 - 17 juni 2011 18:28
Hejsan, som rubriken lyder så undrar jag över vad för ytterfilter jag behöver. Jag har ett 250 liters akvarium och tänkte att någon här på Zoopet visste någon bra hemsida där jag kan beställa hem ett schysst filter då jag inte är så insatt på varken märkena eller hur stort det behöver vara.

Tack på förhand, Hencka!
#2 - 17 juni 2011 18:31
www.pwss.se och www.aquaristic.net är två bra adresser, men kolla även in diin lokala zooaffär då det inte brukar skilja så jättemycket i pris mot nätet...
Den bör pumpa minst 800-1000 liter/timma om det är ett sällskapskar. Är det sjöciklider såsom Malawi bör du gå ännu högre upp med flödet.
#3 - 17 juni 2011 18:58
#4 - 17 juni 2011 19:00
Skickade efter några gejer från pwss för första gången den här veckan.Makalöst bra service o snabb leverans
#5 - 18 juni 2011 07:40
Berserken skrev:
Skickade efter några gejer från pwss för första gången den här veckan.Makalöst bra service o snabb leverans
Väldigt varierande service, ibland snabb leverans men oftast har det tagit 1mån eller mer innan jag fått grejerna och omöjligt att nå dem via telefon och mail![:(!] Enda anledningen att jag fotsatt handla där är deras stora utbud annars väljer jag GULDFISKEN som ALDRIG krånglar!
#6 - 18 juni 2011 08:12
Instämmer, Guldfisken.se äger. Kvittens efter 1 dag, varorna hemma efter 2 dagar vare gång.
PWSS: nja, man bör ha tur och gilla att tjata hem sina beställningar.
#7 - 18 juni 2011 08:17
#8 - 18 juni 2011 08:17
www.akvariumkungen.se är också bra :)
#9 - 18 juni 2011 22:32
vad ska du ha i karet till att börja med? 250L säger ju inte så mycket egentligen.. tycker det är idiotiskt att sätta rekommendationerna efter volymen.. skulle någon som jag gå på rekommendationerna på liter skulle det ta mig ungefär 2 minuter att krascha mitt kar.. :P

materialet i filtret gör mer än själva filtret.. jag kan säga att eheim aldrig gjort mig besviken dock och som vanligt så får du vad du betalar för.. :)

Annons