ytterfilter-sörja

#1 - 30 juli 2006 14:49
hej har ett fluval 303 till mitt 240l`s kar.Det väsnades lite mer än vanligt,luft tänkte jag.lyfte upp det och lutade samt skakade lite försiktigt.Vad hände jo en flodvåg av sörja[:(!] kom ut genom utblåset....Hände likadant två veckors sen,plockade isär filtret,rengjorde med lite ljummet vatten.ganska mycket sörja[:(!] i botten av behållaren.Min teori är att pumpen inte orkar med att köra upp skiten i filtren.så det lägger sig i behållaren, en del av det iallafall.
Men hur kommer det ut i utblåset, när jag lutar burken?:confused: Kollade alla delar förra gången såg hela ut.3 filter korgar.underst makaroner sen grönt filtermatrial i dom andra.
Tar tacksamt imot råd och svar.:p
#2 - 30 juli 2006 17:19
Kanske bättre att ha ett inne filter till ditt 240 L kar
#3 - 30 juli 2006 17:22
Nej ytterfilter äger ut innerfilter:D Kom det ut vatten innan du lytade filtret? då är det igen slammad.
#4 - 30 juli 2006 17:50
det sitter "skit" i slangarna som lossanr när du rör dom..
#5 - 30 juli 2006 20:35
[quote=MagicFingers]det sitter "skit" i slangarna som lossanr när du rör dom..[/quote] hmmm..mycken sörja i dem korta slangarna.
men,men blir väl till att plocka isär filtret imorgon och kolla slangarna.
#6 - 30 juli 2006 20:48
Har hänt mig med,
Jag tror att man skakar loss guck från filtermaterialet när man ruskar på filterburken för så mycket skit kan det knappast finnas i slangarna.
#7 - 1 augusti 2006 07:35
Det låter som om ditt filter blir fullt med skräp bara. det där "gröna" filtermatterialet råkar inte vara trassel? I så fall har du inget filtermaterial som binder skiten, utan när du skvalpar runt på pumpen, sköljs löst skräp rakt igenom pumpen.

B!

Annons