ytterfilter, smått akut!

#1 - 9 december 2009 17:35
Jag köpte för några dagar sen ett begagnat akvarium, till det följde ett am-top professional ytterfilter. Jag har aldrig haft ett ytterfilter förut. Men den brummar och låter som att allt är ok, men den pumpar inget vatten?! jag har febrilt sökt runt på internet men jag kan inte hitta instruktioner. är det någon som har erfarenhet av dessa filter?
#2 - 9 december 2009 18:03
Om du inte har haft ytterfilter för så misstänker jag att du har kvar en massa luft kvar i toppen på filtret(eller hela) det är inte bara att stoppa i slangarna och i med strömmen och tro att det sköter sig självt tyvärr :) ta utblåset (slangen) som sitter i toppen på filtret och sug (typ som att slanga bensin) så fylls filtret med vatten resten av luften som blir kvar kan du få bort medans filtret är igång genom att vända upp och ner på hela pumpen försiktigt ett par gånger...
#3 - 9 december 2009 18:20
Om du inte har haft ytterfilter för så misstänker jag att du har kvar en massa luft kvar i toppen på filtret(eller hela) det är inte bara att stoppa i slangarna och i med strömmen och tro att det sköter sig självt tyvärr :) ta utblåset (slangen) som sitter i toppen på filtret och sug (typ som att slanga bensin) så fylls filtret med vatten resten av luften som blir kvar kan du få bort medans filtret är igång genom att vända upp och ner på hela pumpen försiktigt ett par gånger...

ah okej, jag har fyllt upp med så mycket vatten som får plats så det är luften i slangen som har förstört för mig då alltså ^^ tack du har räddat min dag!!! :)

Annons