ytterfilter, hydro prime 10 och 20

#1 - 21 februari 2005 12:16
Är det någon som har erfarenhet av dessa ytterfilter?? är dom något att ha?? kan ta över ett efter en polare, men vill gärna vet om någon har några erfarenheter, och vad ni i så fall har använt för filtermaterial??/Kalle
#2 - 21 februari 2005 12:17
ljud

Hur är ljudnivån på dom oxå i så fall??/statte
#3 - 31 januari 2006 20:52
Jag tar över den här tråden.

Jag har märkt att många trådar här och på andra forum på nätet innehåller frågan om varför deras hydro/hydor prime ytterfilter verkar tappa i prestanda efter ett tag.

Jag tror mig hittat en anledning. Jag fick med två stycken när jag köpte mitt, ett som då skulle vara lite defekt, eller som den förra ägaren sa "verkar ha tappat stinget".

Hon hade även försökt få den reparerad men istället blivit rekomenderad att köpa ett nytt, vilket hon också gjort. Hur som helst. Jag plockade idag i sär den övre maskindelen av ytterfiltret och hittade till min förtjusning en totalt söndertorkad gummipackning. Det är inte så svårt att räkna ut att med en trasig packning så försvinner vakumet ur pumpen, och även suget måste bli lidande pågrund av detta.

Så vad göra?
Jag tänkte rota fram ett gummiband sätta dit där packnigen ursprungligen satt sätta ihop pumpen och provköra den.

Jag återkommer när jag gjort detta.

Annons