ytter eller innerfilter???

#1 - 6 maj 2006 13:47
Hej! :) vad ska man ha för pump till ett 350 liters akvarium??inner eller ytterfilter? jag vill nog helst ha en eheim pump eller fluval men vet inte vilken jag ska ha[:o] snälla hjälp!!
#2 - 6 maj 2006 13:59
Den evige frågan ;)
Jag tycker bäst om ytterfilter, mer filtervolym, lättare att rengöra och jobba med.
Vilket du skall välja mella Eheim och Fluval beror väl på hur mycket pengar du vill lägga på filter, Eheim är dyrare men det verkar iofs som att fluvalfiltren i *04 serien (104 - 404) har vissa problem inbyggda.
Själv kör jag med Rena xP3 som är mycket användarvänligt men vill ha ett Fluval XP5 för att få mer tryck i karet. :D
#3 - 6 maj 2006 14:04
[QUOTE=Opus]Den evige frågan ;)
Jag tycker bäst om ytterfilter, mer filtervolym, lättare att rengöra och jobba med.
Vilket du skall välja mella Eheim och Fluval beror väl på hur mycket pengar du vill lägga på filter, Eheim är dyrare men det verkar iofs som att fluvalfiltren i *04 serien (104 - 404) har vissa problem inbyggda.
Själv kör jag med Rena xP3 som är mycket användarvänligt men vill ha ett Fluval XP5 för att få mer tryck i karet. :D[/QUOTE]

samma här ytterfilter är bäst.

jag vill åxå ha ett Fluval FX5 ;)

men svårt att få tag i här i detta jävla uland
#4 - 6 maj 2006 14:04
Jag gillar ytterfilter bäst tack vare att den är TYST!
Sedan beh man inte rengöra den so ofta vilket passar en ganska lat person som jag;)
#5 - 6 maj 2006 18:34
Hehe då verkar det bäst med ytterfilter eftersom jag också är ganska lat av mig!! tack för svaren!!
#6 - 6 maj 2006 19:18
[QUOTE=Bucket]samma här ytterfilter är bäst.

jag vill åxå ha ett Fluval FX5 ;)

men svårt att få tag i här i detta jävla uland[/QUOTE]

Det är väl inte svårt att få tag i ett FX5.PWSS har dem,örebro akvarie lager har dem,guldfisken har dem,alla dessa företag skickar på postorder + att det säkert finns många mer som har dem.
MvH Richard
#7 - 6 maj 2006 21:58
Gigardt, Bucket bor i vasa finland.
inte alla företag leverar dit och om dom gör det blir det nog rätt dyrt.
då är nog tyska affärer bättre val.
#8 - 6 maj 2006 22:06
att ytterfilter är tystre stämmer inte i mitt fall i alla fall. har ett fluval 404 och en inbyggd juwel filter i karet... o ytterrfiltret brummar allt mer än innefiltret som nästan e ljudlös.

men annars har nog ett ytterfilter mer fördelar
#9 - 7 maj 2006 09:48
har en invändig hydor samt en fluval 3+ & jag hör inte av dom alls...
#10 - 7 maj 2006 18:47
[QUOTE=Raven]Gigardt, Bucket bor i vasa finland.
inte alla företag leverar dit och om dom gör det blir det nog rätt dyrt.
då är nog tyska affärer bättre val.[/QUOTE]

precis.. men tyskarna vill nästan bara sälja Eheim (Undrar varför) ;)

Annons