Ok. Båda är ju köpta i affär så man kan ju räkna med att de inte har fötts upp med sina föräldrar.
Jaja jag hoppas att de lär sig. Blir så glad varje gång de lägger ägg och sedan går man och väntar 3 -4 dar och så är det liksom slut :s
Tack för svaret!
//M
En sak som jag glömde nämna, det kan också vara så att paret inte kommer riktigt överens. Jag hade för ett antal år se´n ett par som var bra yngelvårdare. När honan dog, köpte jag en ny, och hon och hanen visade minimalt intresse för varandra. När de väl lekte, så blev ynglen nästan frisimmande, se´n blev hanen attackerad av honan, och rejält tilltufsad, och ynglen försvann.
Jag har ett par nu (båda är en typ av marmor, hanen är mest vit, och honan är mest svart), som har haft frisimmande yngel några gånger, och lyckades få frisimmande yngel redan från första leken (hos mig), förmodligen för att de gick i ett stort akvarium med en del andra scalarer i affären, så att de fick välja partner själva. Att de är köpta i affär behöver inte betyda att de inte har fötts upp med föräldrarna, affären kan ha fått dem från nå´n privatperson som fött upp dem med föräldrarna.