Funderar på att bygga ihop nåt själv istället för att bygga. Det är ju ganska kul. Eftersom jag har en luft pump borde jag bara behöva lite filtermaterial för att få till reningssystemet. Kanske någon växt och någon lampa skulle göra susen också. Jag har en gammal värmare också som dock är 200w, men det borde väl inte göra nåt om den ligger i ett litet kar...
Jag hade med en sånn värmare en gång, slängde i den i mitt 50 liters jag hade då, enda problemet var att den pajat under tiden den legat utan vatten, så po morgonen hade jag ca 90 grader i vattnet, de rök från karet med vattenånga, fiskarna kan ni ju förstå själva, tur som väl att jag bara skaffat 3st då...
De är ganska lätt att bygga själv om de är i rimlig storlek, jag byggde ett 15 liters i fredags, dock nu så får man ju höra om hur jäkla fel man gjort, men men de lär inte läcka bara för det.
Kolla upp vad glas kostar, jag fick ge 200 spänn för glas till ett 15 liters, kanske inte är "lönt" att bygge ett i 50 liters klassen när ett nytt med lyse och hela paketet kostar 550 spänn.