Vad är det för yngel du har?
Yngel kan ofta växa olika fort p.g.a de är olika snabbt framme på maten. Vissa är helt enkelt glupskare än andra :p Eller så är de från olika kullar..
Jag brukar blöta upp yngelmaten i en skopa och sedan hälla i den så maten kommer ner i bottenregionen där de flesta småttingarna brukar hålla till - om du har dem frisimmande alltså. Du skrev ej det - om de simmar i akvariet eller i yngelbox.
Vänta med att köpa kampfisk tills ynglena är ganska stora.
Små yngel är godis för hungriga kampisar...
Det är platy red corall yngel som simmar runt fritt för tillfället i akvariet tillsammans med de stora fiskarna. sedan har jag även en yngelkasse men en black molly, en platy corall och sedan har jag 10 nyfödda platy, men jag kan inte säga än om det är sunset eller red corall. Jag har nämligen en lite dominerande platy sunset som "tar" alla platy corall honor:P
För det mesta brukar jag mata alla mina fiskar med röda mygglarver för de är mer proteinrikare och jag tror de tycker om det bättre. jag har provat med granulit men de verkar inte tycka om det. jag har funderat på att ge dem någon annan form av fryst föda men jag vet inte vad man ska välja, något som är mer anpassat för yngel.
"Jo det är så att jag har en hel del yngel i mitt akvarium och de simmar fritt i det stora tillsammans med de andra fiskarna och det verkar gå väldigt bra."
Okej. bäst jag väntar med det då kanske, jag har slutat med guppies för de dog bara och då tänkte jag passa på att köpa en kampfisk för det har jag velat ha ett tag:)