yngelfoder? förutom artemia..

#1 - 10 januari 2006 20:11
ja,vad kan man ge cikli yngel för slags foder om man inte har och inte orkar med artemia? ....finns det något annat bra?
#2 - 10 januari 2006 20:21
Vad är det för yngel du har??
#3 - 10 januari 2006 20:48
Hemichromis lifalili "röd ciklid" och Aulonocara sp. "Stuartgranti Maleri" ....finns det något?
#4 - 10 januari 2006 22:37
Jag kör med frysta Bosmider och tetramin baby till mina Malawi yngel, funkar bra för mig!

MVH Ljungqvist
#5 - 10 januari 2006 22:42
[quote=Ljungqvist]Jag kör med frysta Bosmider och tetramin baby till mina Malawi yngel, funkar bra för mig!

MVH Ljungqvist[/quote]

Bosmider ville inte mina kakadua-yngel ha men tror du dom tar tetramin baby? Malawi-yngel är väl större än kakaduor???

Fått tips också om Nutrafin, tror jag det hette. En sorts tabletter som löser upp sig på botten.

Börjar också lessna på allt baltande med artemia-kläckning![:O]
Och nu tror jag en ny kull är på gång... Kul men jobbigt... Nu får jag skämmas, som jag längtat efter kakadua-yngel! [:I]
#6 - 10 januari 2006 23:14
[quote=Birgitta W]Bosmider ville inte mina kakadua-yngel ha men tror du dom tar tetramin baby? Malawi-yngel är väl större än kakaduor???

Tror absolut att dom skulle gilla Tetramin Baby, sprider sig bra i akvariet så alla får chans till ett skråvmål! Konstigt det där med bosmider att vissa gillar och andra inte!

Mvh Ljungqvist
#7 - 11 januari 2006 01:56
Ska inga yngel ha ifall man inte orkar med att ge dom den bästa maten :p
#8 - 11 januari 2006 10:46
[quote=sacha]Ska inga yngel ha ifall man inte orkar med att ge dom den bästa maten :p[/quote]

Åh, säg inte så! Jag håller gärna på och kläcker artemia så länge dom behöver det!!!:p

MEN finns det ett altlernativ man kan ta till efter någon vecka eller så,, något man kan ge någon gång om dagen, som alternativ, så tar jag gärna till det [:o]

Annars fortsätter jag med artemiakläckningen, gladeligen! Det är så roligt med dom små! :D
#9 - 11 januari 2006 16:33
[QUOTE=Birgitta W]Åh, säg inte så! Jag håller gärna på och kläcker artemia så länge dom behöver det!!!:p

MEN finns det ett altlernativ man kan ta till efter någon vecka eller så,, något man kan ge någon gång om dagen, som alternativ, så tar jag gärna till det [:o]

Annars fortsätter jag med artemiakläckningen, gladeligen! Det är så roligt med dom små! :D[/QUOTE]

det finns micromask, ypperligt yngelfoder..
#10 - 11 januari 2006 16:53
såg en påse av artemia idag i affären som fanns i frysen, av märket "Fina fisken", det var som små block i den...är detta redan kläckt artemia eller hur är det?
#11 - 11 januari 2006 17:01
Troligen är det vuxen artemia, men det kanske kan vara vanlig nyckläckt också.
#12 - 11 januari 2006 18:38
kokt ägg gula blandat med vatten är bra yngel foder
#13 - 11 januari 2006 19:15
Cyklops finns att köpa i fryst form.
#14 - 11 januari 2006 19:29
[quote=per74]Cyklops finns att köpa i fryst form.[/quote]

Cyklops är ett färgfoder som framhäver fiskarnas färger, inget bra tillväxt foder!
#15 - 11 januari 2006 20:18
Frystorkade artemiaägg fungerar bra på mina Apistogramma-yngel. Bara att lägga i vatten så de får svälla i några minuter och sen mata med. Väldigt enkelt..
#16 - 16 januari 2006 16:04
[quote=Ljungqvist]Cyklops är ett färgfoder som framhäver fiskarnas färger, inget bra tillväxt foder![/quote]
Är det bättre med frysta bosmider?

Annons