Yngelätare

#1 - 8 januari 2008 19:13
Hur är levandefödare på att äta upp sina egna yngel ??

Är det så att levandefödare är lika duktiga på att äta upp sina egna yngel som vilken annan hungrig icke levandefödare fisk ??

Har av någon anledning fått för mig att om man har ett kar med bara levandefödare så överlever de flesta ynglen. Men att som i mitt fall när de går tillsammans med Kampfiskar har noll chans att överleva.
#2 - 8 januari 2008 19:20
Njae. Mina endlers verkar inte äta några yngel då det karet krylla av bebisar.
Men däremot Mollys, svärdbärare och Platys har jag allt sett jagat yngel och sen ätit upp framför ögonen på mig..
Då i ett 375L med massa gömställen & växter..
#3 - 8 januari 2008 20:08
Jenny054 skrev:
Njae. Mina endlers verkar inte äta några yngel då det karet krylla av bebisar.

Men däremot Mollys, svärdbärare och Platys har jag allt sett jagat yngel och sen ätit upp framför ögonen på mig..

Då i ett 375L med massa gömställen & växter..

Ok, varför jag funderar lite beror på att jag fick Silver Molly yngel för 1v sen :D Dag ett dog ett yngel, detta släppte jag ned i karet för jag tänkte kampisarna skulle få den. Men pappa Molly var snabb som blixten och röck åt sig den först och svalde den i ett naffs...Har mina yngel i en sådan där vanlig yngel burk i plast som flyter på ytan. Och det pga av att jag inte ville att Kampisarna skulle äta upp dem. Men med andra ord är blir det ett skydd för mamma och pappa också då :p
#4 - 9 januari 2008 10:12
Både mina mollysar och platysar mumsar glatt i sig ynglen om de mot förmodan hinner före min kampfisk. Jag hade iof ett litet kaxigt platyyngel som överlevde i två veckor i detta barbariska sällskap. Nu har jag inte sett det på ett par dagar så jag befarar det värsta. Men i detta fall var det nog inte mamma och pappa platy som var bovarna, det var lite för stort för dem.

Annons