yngel och åter yngel

#1 - 10 november 2006 17:39
hej när jag kom hem idag så såg jag att en av mina guppy honor hade smalnat,
av så jag började att genast leta yngel hittade några.
jag satte mej genast för att studera dom helt plötsligt såg jag att mamman till kullen gick lös på alla yngel och käka upp dom när hon hade fått ca 3-5st så lyckades jag fånga alla yngel och lägga dom i ett yngel kar.
så min fråga är när kan jag lägga tillbaka dom?
och när serman kön på dom?
#2 - 10 november 2006 17:42
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du kan lägga tillbaka dom när dom är för stora för att få plats i dom större fiskarnas mun.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Man ser kön på dom vid ca 2 månaders ålder.[/COLOR][/FONT]
#3 - 10 november 2006 17:56
ja fick med guppy-yngel idag på min födelsedag 10/11 det var andra gången ja fick det dom förra är nu 1 månad och dom nya cirka 20 st är 6 timmar elr nåt mina guppys äter ej mina yngel är det ovanligt låter sina yngel vara eller är det vanligt att dom gör det?
#4 - 10 november 2006 18:08
Marcus.N skrev:
ja fick med guppy-yngel idag på min födelsedag 10/11 det var andra gången ja fick det dom förra är nu 1 månad och dom nya cirka 20 st är 6 timmar elr nåt mina guppys äter ej mina yngel är det ovanligt låter sina yngel vara eller är det vanligt att dom gör det?

Grattis på födelsedagen! :)
#5 - 10 november 2006 18:21
grattis på födelsedagen!!

tack för alla svar, ska ha kvar dom tills dom har växt till sej.
#6 - 10 november 2006 18:59
Marcus.N skrev:

Grattis på din födelsedag. :) Tänk att dina yngel kom just idag. Det var väl roligt[:-145]
#7 - 10 november 2006 19:05
Gammelsmurf, hoppas det finns fler yngel som har lyckats gömma sej. Efter ca 2-3 veckor kan du nog börja att se vilka som blir honor. Dom har en yngelfläck vid stjärten. Den är mörk.
#8 - 10 november 2006 19:41
Bette skrev:
Grattis på din födelsedag. :) Tänk att dina yngel kom just idag. Det var väl roligt[:-145]

jaa ja blev asa glad ja skämmta med maxrobban och sa det bästa presenten är ju att få yngel den 10//1 för det är min dag så fick ja det tackar alla som har sagt grattis! gammelsmurf garttis till ynglen hoppas dom växer till sig fiskar!
#9 - 11 november 2006 20:43
Grattis på födelsedagen och alla yngel. Det var som vi sa att du skulle få nya yngel ungefär då det var dags för dig att fylla år. Guppyhonor är oftast inte så intresserade att äta sina egna yngel, men så finns det ibland en del som gör det och du gjorde helt rätt att du flyttade undan dem så de kan växa till sig o bli lite större innan de får flytta till ditt stora akvarium igen. Då du har dem för sig kan du också lättare mata dem.

Det bar säkert samma hona som fick yngel nu igen som sist.. så nu har dina första yngel fått syskon...

Har du tid en dag se om de vill fastna på bild.

Grattis igen till både födelsedag o yngel

Robban

Annons