Yngel igen!

#1 - 26 juli 2007 08:29
Då var det yngel igen! Guppy igen. Det är inte ens 4 veckor sedan förra kullen. Tack och lov har jag "omplacerat" guppy och platy från mittenkullarna. Något jag undrar över är att när platyn fick yngel för ca en vecka sedan åt de andra fiskarna upp allihop. Till och med guppyynglen som är 2 månader snaskade i sig. Men guppyynglen som kom igår är ingen intresserad av att äta. Vet någon vad detta beror på?
#2 - 26 juli 2007 08:35
Platyyngel är lite saktfärdigare och tar lite längre tid på sig att "komma igång" efter födseln och det kan vara en anledning och att de är lite mindre kan vara en annan...
#3 - 26 juli 2007 13:55
ansjo skrev:
Platyyngel är lite saktfärdigare och tar lite längre tid på sig att "komma igång" efter födseln och det kan vara en anledning och att de är lite mindre kan vara en annan...

Jovisst är det säkert en kombination av båda dessa faktorer....[:(!] men om man skaffar en rejäl tuss med javamossa (och gärna också en massa andra växter) så bör platyynglen ha större chans att klara sig.:D
#4 - 26 juli 2007 14:25
Vi har mycket växter och en grupp stenar som byggts upp i mitten så det blir som små grottor. Och två tidigare platykullar har överlevt. Det som jag tyckte var lite "underligt" var att guppyynglen åt platyyngel. Så stora munnar tycker man inte att dom har!?

Ja, ja, det finns mycket märkligt i vår herres hage...

Ha en bra sommar!
#5 - 26 juli 2007 14:51
Vi har mycket växter och en grupp stenar som byggts upp i mitten så det blir som små grottor. Och två tidigare platykullar har överlevt. Det som jag tyckte var lite "underligt" var att guppyynglen åt platyyngel. Så stora munnar tycker man inte att dom har!?

Ja, ja, det finns mycket märkligt i vår herres hage...

Ha en bra sommar!

[COLOR=Red]IBLAND[/COLOR] släpper honan ynglen i förtid....det kan ha varit det som hände....och då kan även små guppy äta en del platyyngel....:(

Annons