Yngel i munnen hur länge?

#1 - 11 april 2005 07:26
Jag har en röd zebra hona som har yngel i munnen. Nu är min fråga hur länge ska hon ha dem i munnen. Hon har haft dom (vad jag har sett) i munnen ca 2 veckor. Behöver man ge henne lite hjälp att "födda" eller är de bara vänta och se.
Tacksam för svar! [:-142]
#2 - 11 april 2005 08:17
Ca 3 veckor, dock ofta längre om hon får gå kvar i det vanliga karet med de andra fiskarna.
Behöver inte ge henne någon hjälp möjligtvis ett eget kar men om man inte har det så går det bra ändå, dock kanske inte några yngel överlever.
Mina 2 honor som spottade sist gav 2 yngel var som överlevde då gick dom kvar i stora karet och spottade i ett stenröse, annars hade nog ingen överlevt.

Lycka till
#3 - 11 april 2005 08:29
Hade en Perlmutt som tuggade i ganska exakt 3 veckor, hon spottade och vi hann inte ens se skymten av ynglen. Nästa gång jag ser henne tugga så ska hon få ett eget kar, hon är bland dom minsta och det var nog därför.
Är det en av dom minsta så hade jag skaffat ett eget kar åt min hona, om jag var du.
Där kan hon gå ifred och du kan också betrakta det på ett helt annat sätt än om hon går med andra.
Hoppas verkligen att det går bra, hur du än bestämmer dig för att göra!!!
Lycka till!!!

Annons