Jag skulle ändå satsa på ett mindre akvarium som yngelkar, vill du inte ha nano, som ju är små, vi har ett 19 liters som är jättefint, med pump o allt så finns det ju små kar att köpa på nätet billigt. Har t.ex. sett ett 8 kantigt 26 liters för typ 400 spänn på annons. Det är bra mycket bättre. Jag fick över 20 mollyyngel och ville inte ha var dom i yngelkaret för det kändes ju litet o taskigt. Men antagligen hade dom klarat sig bättre där...då hade vi inte köpt nanokaret nämligen...så jag pratade med djurbutiken som sa att jag kunde ha dom i en hink eller större skål...och bara ha en liten luftpump däri. Luftpumpen kostade 99kr och inredde skålen ...så jäkla dumt så här i efterhand, men man lär sig något för varje dag! Dagen efter ynglen lagts i skålen dog dom...Jag hade ju såklart akvarievatten i skålen. Så jag personligen tror inte på såna snabba enkla lösningar. Hellre ett litet akvarium med pump o inredning. Det är iaf så jag gör nu. och då går det bra. den där lilla luftpumpen vete fåglarna vad jag ska ha till :/ det är tyvärr inte en sån som duger till att sätta sån där fin syresten så det blir en bubbelridå, då hade det ju varit lite kul iaf.
Men vad vet jag, det kanske går utmärkt att föda upp fiskar i skålar o hinkar o plastlådor. Enda jag vet är att runda skålar inte är tillåtet.