Yngel-fråga

#1 - 22 september 2006 16:33
I morse när jag kollade till mina fiskar och förberedde dagens skrovmål så kikade jag lite extra på min ena rödzebra-hona. Hon har haft yngel i munnen senaste dagarna, och eftersom överlevnadschansen är 0 % (trodde jag) så brydde jag mig inte nämnvärt när jag såg att hon inte hade några kvar. Jag slängde några extra blickar in bland mina växter, såg inga yngel. Dock så kikade jag bak min BTN bakgrund, varför vet jag inte, men fanimig om inte ett litet yngel lyckats komma bakom BTN och simmar därinne nu.

Nu tänkte jag fråga er, hur stor chans har den att överleva där? Det finns absolut ingen chans att jag kommer att få upp den nu när den är så liten, och den blir bara fiskmat ändå fall den skulle simma fram till framsidan på akvariet. kan jag ha den där den är tills den växt till sig? Mitt ytterfilter har insuget därbak, är det inte möjligt att den kommer att åka in i pumpen?

Någon som varit med om detta innan ? Tacksam för alla svar.
#2 - 22 september 2006 21:16
Hade ett 10tal viktoriazebror som yngel bakom bakgrunden. Fick iaf 5 st som klara sig. Men försök att få lite mat till den så går det fint.
Saknade även alla mina räkor och dom och ynglerna var bakom ODA´n när jag titta.

Mvh Mattias

Annons