Yngel efter en vecka? :P

#1 - 21 november 2008 14:01
Jag har haft mina fiskar i lite mer än en vecka och har nu fått yngel. Honan borde väl ha varit dräktig innan hon kom hem till mig då?
Fiskarna är guppysar.
#2 - 21 november 2008 14:07
Ja, mycket möjligt
#3 - 21 november 2008 14:09
startade upp ett kar åt en jobbarkompis, han fick 3 honor + 1 hane.
fiskarna drattades i på lördagen.

på måndagen kommer han helt exalterad till jobbet och undrar vart
han skall göra av de 42 ynglen som dyk upp under söndagen.

.
#4 - 21 november 2008 14:27
Haha, jag fick tyvärr bara 5 stycken (resten blev säkert uppätna).
Finns det någonstans/något sätt man kan förvara dem för att inte få de här som är kvar uppätna också?
#5 - 22 november 2008 12:54
dancehall skrev:
Haha, jag fick tyvärr bara 5 stycken (resten blev säkert uppätna).

Finns det någonstans/något sätt man kan förvara dem för att inte få de här som är kvar uppätna också?

har dom klarat sig hitintills är det bara att ha mycket växter så gömmer dom sig där tills dom är stora nog.
#6 - 22 november 2008 12:56
Javamossa gör susen. Där kan ynglen simma in och gömma sig medan de vuxna inte kommer in.
mandan
Banned
#7 - 22 november 2008 13:24
Mycket stenar och mycket gömställen. Det gör susen..
#8 - 22 november 2008 14:33
Varför får jag inga yngel?[:(] Mina mollyhonor har varit tjocka hur länge som helst, men det händer aldrig något. De har inte haft yngel förut. Den ena verkar ha smalnat av lite igen, men jag ser inte till några småttingar. Det finns massor av täta växter och mossa, de måste ju vara helt inkompetenta om de inte klarat att gömma sig där!:(
Bilagor:
#9 - 22 november 2008 16:46
Varför får jag inga yngel?[:(] Mina mollyhonor har varit tjocka hur länge som helst, men det händer aldrig något. De har inte haft yngel förut. Den ena verkar ha smalnat av lite igen, men jag ser inte till några småttingar. Det finns massor av täta växter och mossa, de måste ju vara helt inkompetenta om de inte klarat att gömma sig där!:(

Har du bara Molly i karet? Inga tetror tex?
#10 - 23 november 2008 19:15
Nina82 skrev:
Har du bara Molly i karet? Inga tetror tex?

Har några microrasbora kubotai och räkor.
#11 - 23 november 2008 19:28
Har några microrasbora kubotai och räkor.

De kanske snor ynglen innan du ser dem tänker jag. Vet inte hur snabba microrasbora kubotai är på att klippa yngel :confused:
#12 - 23 november 2008 20:23
De är väldigt små, tror knappast de skulle kunna få in ett yngel i munnen... Hur stor är en nyfödd molly?
#13 - 23 november 2008 20:24
De är väldigt små, tror knappast de skulle kunna få in ett yngel i munnen... Hur stor är en nyfödd molly?

5mm skulle jag tippa på
#14 - 23 november 2008 20:25
Vad för räkor är det du har då?
#15 - 24 november 2008 15:51
Red Crystal.
Får väl vänta ett tag till. Jag vill ju ha fiskbebisar! Nu nu nu nu!:D
#16 - 24 november 2008 17:34
Red Crystal.

Får väl vänta ett tag till. Jag vill ju ha fiskbebisar! Nu nu nu nu!:D

Nej, Red Crystal tar inte yngel iaf.

Då är det väl föräldrarna som är lite för hungriga då [B)] [:o]

Så småningom borde väl något yngel överleva och har du bara lyckats få några överlevande så brukar föräldrarna låta de nya ynglen vara sen.

Annons