Yngel äter på min blackmolly hanne

#1 - 23 oktober 2007 15:49
Jag har blivit drabbad av vita prick på min hanne o har sätt att några av mina yngel nafsar på honom titt som tätt

vad är det för tecken att dom gör så? kan det vara så att han håller på att gå bort:confused:

hoppas inte det för det är en riktigt ståtlig hanne som jag har

har tagit i vattnet protozin

Men kan säga att hannen är rätt så svår angripen av vita prick hela ögat är in till hel vit
#2 - 25 oktober 2007 11:47
Skumt beteende. Fortsätter det?
#3 - 25 oktober 2007 16:15
Nej det gör dom inte

inte sen han har blivit bättre från vita prick

Tycker med det är verkligen skumtbetende från dom
#4 - 26 oktober 2007 11:12
De kanske trodde det var mat han hade på kroppen?
#5 - 28 oktober 2007 17:01
hehe kanske det...;)
#6 - 28 oktober 2007 20:41
Saruman skrev:
hehe kanske det...;)

...en inte helt otrolig hypotes, enligt mig själv alltså!:D
#7 - 29 oktober 2007 11:39
För jag såg liknade situation men då skulle en hona födda yngel o en äldre yngel började nafsa henne då med... då hade jag henne i mitt yngel akvarium då :)
#8 - 29 oktober 2007 11:45
Saruman skrev:
För jag såg liknade situation men då skulle en hona födda yngel o en äldre yngel började nafsa henne då med... då hade jag henne i mitt yngel akvarium då :)

Det där verkar mer som om det större ynglet antingen var på väg att bli könsmoget (ålder på ynglet?) eller att det var hungrigt och ville knipa sig ett nyfött syskon....
#9 - 29 oktober 2007 11:49
då var dom 3 mån gamla

har inte sätt någon hanne bara honor.. för man bör ju kunna se när dom är typ 3 mån gamla eller har jag fel?
#10 - 29 oktober 2007 11:51
Saruman skrev:
då var dom 3 mån gamla

har inte sätt någon hanne bara honor.. för man bör ju kunna se när dom är typ 3 mån gamla eller har jag fel?

När de är runt 3 månader gamla borde åtminstone hanarna ha blivit könsmogna tycker jag....men jag har nog just svarat på detta i en annan tråd eller hur? Kolla runt lite så skall du se.

Annons