[INDENT]Hej.
Jag undrar bara när guppy-yngel blir könsmogna.
Mina yngel är 2 ½ veckor gamla.
[/INDENT]
Ajdin skrev:Beror på hur snabbt dom växer. Mina hanar blir de runt 3-4 veckor och honorna ung 2månder.
ansjo skrev:Vad matar du med då;)?
De blir könsmogna vid ca 2-3 cm längd sedan hur gamla de är då kan vara svårt att säga beroende på vattenbyten, mattillgång, matsort och även akvariestorlek samt andra faktorer.
ansjo skrev:Vad matar du med då;)?
De blir könsmogna vid ca 2-3 cm längd sedan hur gamla de är då kan vara svårt att säga beroende på vattenbyten, mattillgång, matsort och även akvariestorlek samt andra faktorer.
piggepelle skrev:Jag matar dom med yngel mat cirka 5 gånger per dag, väldigt lite åt gången förstås.
Jag har dom i ett yngelnät nu och dom är ungefär 1 cm långa.
och jag bytte vatten idag för jag har vart så rädd att dom ska dö eftersom att jag har hört att dom är väldigt känsliga för det.
ansjo skrev:Vad jag menade var att det låter helt otroligt att du kan få yngel att växa till könsmogen storlek på en månad;).
Tråkigt att det inte blev något med 220 karet, det var ju gratis!
ansjo skrev:Ja, då ska jag inte fråga vad du ger dina att äta.
ansjo skrev:Vad jag menar är att det finns inte en chans att du kan få dina guppy att bli könsmogna fortare än vad som är naturligt, och det är det inte när du säger mindre än en månad. Jag har kollat in mina Endlers nu, och hannarna börjar få gonopodium vid ca 2 cm längd och den storleken uppnår de inte på 3 veckor.
ansjo skrev:Kolla in på min zoon och i fotoarkivet Guppy så ser du hur de ser ut. Även så här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1163
ansjo skrev:Då är det bara att gratulera dig att dina fiskar växer så fort, för mina gör det inte och jag har heller inte hört att de skulle kunna bli könsmogna på en månad.
Kollar du in gonopodiet på ett guppyyngel som är 3 veckor så kommer du inte att se om det är en hona eller hanne då det inte är utvecklat ännu.
Wilda skrev:Hej
Jag läser till och från om Endlers, hmmm vad är det ?
Hur ser dem ut ???
Ett tag trodde jag att det var ett " finare " namn för Guppy men sedan
läser jag att man inte skall blanda Endlers å guppy
( off topic )
Mvh Wilda