Yngel

#1 - 16 september 2005 16:41
Har haft mina guppys ca en månad. För några dagar sen såg jag ett... yngel, sen inte sett något.
Har kollat runt bland dom andra inläggen, ALLA verkar få iaf ett som överlever... Även om dom e kvar i akvariet...
Inte så lätt för en stackars nybörjare å rädda dom små liven, visste inte ens att hon va gravid å alla utom en hann bli uppätna innan ja märkte det...
Suck...
Ville bara beklaga mej lite.[:-28]
#2 - 16 september 2005 16:59
Detta har hänt nästan alla någon gång och då oftast i början av akvariehobbyn.
Senare rycker man på axlarna eller vidtar försiktighetsåtgärder...
#3 - 16 september 2005 18:00
Hmm...

Skulle ju va skoj å få några å se dom växa upp lixom...[:-92]
Fattar bara inte varför vissa inte vidtar några som helst försiktighetsåtgärder, men ändå får karet översvämmat av yngel...
För d kan väl inte ha nåt me min oerhört glupska kampfiskhona å göra... [;)]
Får väl se till å va beredd nästa gång, ser ut som att 2 till e gravida...
#4 - 18 september 2005 08:43
[QUOTE=luppa]Skulle ju va skoj å få några å se dom växa upp lixom...[:-92]
Fattar bara inte varför vissa inte vidtar några som helst försiktighetsåtgärder, men ändå får karet översvämmat av yngel...
För d kan väl inte ha nåt me min oerhört glupska kampfiskhona å göra... [;)]
Får väl se till å va beredd nästa gång, ser ut som att 2 till e gravida...[/QUOTE]Till er alla som försöker odla eller få yngel av levandeföddare så är min rekommendation att skaffa flyttande växter så att det täcker en hel del av akvariet där kan ynglen gömma sej tills de är stora nog å titta fram.
#5 - 18 september 2005 08:51
[/QUOTE]Till er alla som försöker odla eller få yngel av levandeföddare så är min rekommendation att skaffa flyttande växter så att det täcker en hel del av akvariet där kan ynglen gömma sej tills de är stora nog å titta fram.[/QUOTE]

Skaffa flytande växter.. Håller med Poseidon.

Annons