yngel?

#1 - 26 februari 2005 21:29
[color=#191970]köpte igår 4st rödzebra och 4st troligtvis p.demasoni (ca6-8cm)
dom går nu i ett 112L, när jag kom hem med dom och tills idag när jag matade med räkmix har dom bara gömt sig. efter jag matat dom är dom mycket framme. när jag då tittade på en av m.chipokae såg jag att munnen var väldigt uttöjd och att hakan och kinderna hängde liksom. är detta yngel eller? vad ska jag då mata ynglen med? hur kan dom honan äta och ha äggen i munnen samtidigt?[/color]
#2 - 26 februari 2005 22:44
Är det yngel honan har i munnen så kan man ganska tydligt se att hon liksom får en påse under hakan. Så småningom kommer hon at se ut som en liten hamster.. *ler*.

Är det yngel din hona har så tar det ca tre veckor innan hon släpper dem. har du gott om stenröse kan du ha turen att några yngel överlever.. Och nej, honan kan inte äta samtidigt som hon har ynglen i munnen. Det kan iof se ut som om hon gör det eftersom "tuggande" honor gärna far omkring vid maten.. sugen på att äta men ändå inte gör det..

Yngel kan man mata med cyclops (fryst fiskmat), söndersmulat flingfoder eller nykläckt artemia.. När det gäller att kläcka artemia så rekommenderar jag dig att söka på forumet eftersom jag själv inte provat på det..
#3 - 27 februari 2005 14:14
gäller det samma för labidochromis caeruleus ??
#4 - 27 februari 2005 21:33
[QUOTE=liindaa]gäller det samma för labidochromis caeruleus ??[/QUOTE]
Japp, det är det... Om du tar dig en liten titt i artbeskrivningarna så kan du se att alla malawi är munruvare *ler* Så har du en "tuggande" hona så är det bara att gratulera till den kommande nedkomsten.

Har själv malawi och en av våra rostciklidhonor går just nu med yngel i munnen. Ser fantastiskt härligt ut.
#5 - 28 februari 2005 09:38
Kan man se nåt på honans beteende när rommen har kläckt och blivit yngel??
#6 - 28 februari 2005 10:45
Försök att titta i munnen på dem.
MVH Richard

Annons