Yngel...

#1 - 4 augusti 2004 18:13
Hitta just 2 små små yngel i mitt akvarium...visste inte va jag skulle göra så slängde i yngelburen o la dem i den... va ska man egentligen göra me de små liven...?!? vill ju att de ska överleva...
#2 - 4 augusti 2004 18:17
Då gjorde du rätt.

Vad är det för yngel? Troligen kan du mata med finsmulat flingfoder.
#3 - 4 augusti 2004 18:19
Äsch! Nu såg jag att ditt inlägg låg under "Levandefödande".

Jo, finsmulat foder kan du ge dem. Annars finns det naturligtvis färdig yngelmat att köpa. [;)]

Allt för konsumenten.
#4 - 4 augusti 2004 19:55
Är guppy yngel... hittat 3 st nu :) hur länge kan jag ha dem i yngelbur då?! e väl bättre att flytta över dem sen eller?!
#5 - 4 augusti 2004 20:10
Hej

Flytta över dom när dom har blivit så passa stora att dom inte får plats i de andra fiskarnas munnar
Fredrik
#6 - 4 augusti 2004 20:21
guppy yngel, det var länge sedan man hade sådana. Man kanske skulle ge sig på det igen? :)

Lycka till!
#7 - 4 augusti 2004 21:47
Försök ha dem i akvariumet med de andra fiskarna (om det inte är väldigt glupska arter) är mitt tips. Jag hade förut ynglerna i en tolvliters, men de dog inom två veckor fast de hade pump och vattenbyten varannan dag. Tycker att de växer mycket snabbare och att fler överlever om man inte flyttar dem. Och så slipper man ju krånglandet med att göra rent så ofta. Om det är guppy så blir det ju säker fler kullar med yngel, i fall de här skulle bli käkade. Emma
#8 - 4 augusti 2004 22:26
Lägg in massa växter så att dom kan gömma sej då klarar sej dom flesta.

Annons