Yngel!

#1 - 7 februari 2004 10:19
jag har en fråga jag har 8 stycken små Guppy yngel i yngelkasse. Hos Arken säger dom att det räcker med att ha dem där tills man ska släppa i dem i det stora akvariet igen men jag tycker synd om dom. Så nu tänkte jag att de skulle få bo i ett mindre akvarium men räcker det då med en syresten för att de ska få tillräckligt med syre? Dessutom hur varmt måste dom ha`? Är en doppvärmare nödvändigt?

TACKSAM för svar!
#2 - 7 februari 2004 10:24
En syresten räcker bra. Om du inte har ett filter får du byta lite vatten varje dag.
Doppvärmare är inte nödvändigt om du inte har kallare än normalt där akvariet står. Om det är stor temperaturskillonad mot det stora akvariet får du vänja in dem långsamt innan du flyttar över dem så småningom.
#3 - 7 februari 2004 16:48
Jag har 8 guppy yngel i ett akvarium på 9L och 7 i 5L glasburk och jag har ingen syresten till dom och ingen värme, bara en lampa som lyser ett tag på dagen och dom ser ut att trivas bra. dom äter och växer enormt:)
#4 - 10 februari 2004 13:11
Jag har 7 yngel i en liten skål, jag hade inget annat. Men jag la lite flytväxter i den för syresättning. Det verkar funka mycket bra.

Annons