Jag släppte ner Silver Molly yngel i mitt stora akvarie (kanske lite för tidigt) för ca 30 av de från början 36-40 försvann så nu har jag väl 6 eller 7 kvar men jag sörjer väl inte helt för att nästa hona är på gång att släppa nu ! och en del av dem lär ju bli mat oxå .. men nåra yngel från varje hona är kul att spara...har ju lite olika egenskaper färger osv...
Har massa guppy yngel , 135 st som jag ska spara några av , sen blir det väll sälja .. Det är en fin tålig stam , får se hur ynglena blir när de blir äldre [:)] ..
Annars kan man ju alltid returnera till butikerna .. vet att en butik i halmstad tog hjärtligt emot silvertmolly yngel då han inte hade några sådana inga pengar betaldes visserligen men det spelar inte mig nån roll...bara jag slipper slå ijäl dem !
Jag ger bort många till en kompis dotter som är 15 år. Hon har börjat bli väldigt intresserad av akvarier nu. Hon började med en lite kupa, men när hon såg hur mycket yngel jag hade så insåg hon (med lite övertalning från mig hehe) att hon behövde ett större kar. Så nu har hon ett 54 liters och större lär det bli skulle jag tro. Så hon brukar få de flesta yngel av mig. Och så finns det en akvarieaffär som är intresserad av mina platy yngel och som vill byta dom mot lite fiskmat.
Jag ska ju även skaffa ett 4-500 liters akvarium. Så där tänkte jag flytta över många av ynglena när dom blivit större. Jag vill ha många Platy och Black Molly där. Så då är det ju billigare att ha egenuppfödda platy istället för att köpa nya för att fylla upp det karet.