Yngel

#1 - 9 augusti 2003 19:16
<font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font size="6"></font id="size6"><font color="navy"></font id="navy"><b></b>[:-5]
Hej Alla fisk kompisar!!![:-145]
Jag vill gärna att någon tipsar mig, om varför jag inte kan få yngel?
( på johal98a@mail.hjo.se )
Jag har haft akvarium i 1½ år nu men, nu har jag äntligen fått yngel en gång.[:-34]
Jag har följande fiskar 3 Guppy var av 2 honor och 1 hanar ,
3 Platy var av 2 hanar 1 hona och
4 palet ciklider var av 2 hanar 2 honor (ett par har fått yngel ca:30).[:-160]
#2 - 9 augusti 2003 19:52
Jag tror att dina ciklider äter upp ynglen rätt så omgående, med god hjälp av både Platy och Guppy. Skaffa mer täta växter som javamossa, javaormbunkar och annat som verkligen gör ditt akvarium till en djungel. Då kommer några yngel ur varje kull att överleva.

Swetrot
#3 - 9 augusti 2003 21:42
Tja alex satsa på karaten nä ja bara sköjade det kommer yngel ska du se !!!!

/Sippe [:-39]
#4 - 31 januari 2004 11:33
nu är du igång å klaga igen
#5 - 31 januari 2004 11:34
Jag håller med sippe satsa på nåt annat istälet du klarar det aldrig/Patrik
#6 - 3 februari 2004 18:11
Skit i vad de säger om annat intresse jag har varit i samma situation och det jag behövde göra va att fixa ny inredning så jag gjorde en grotta till så mina palletciklider va mer där så de int käkar upp alla yngel och sen köpte jag ganska många mer växter och fixade bra gömstellen åt ynglen men ändå fri simyta som de kan leka på och bara simma runt i.
Men ett bra tips som jag tycker funkar bra e att du skaffar ett yngelakvarium för de har jag och om du flyttar över yngln dit och har en ganska liknade miljö där som i ditt stora akvarium så är de större chans att de klarar sig där men det skadar int med lite extra gömställen i yngelakvariet.

Följ dessa råd så går de nog bättre. Om du fattar de jag skrivit. Enn som gärna hjälper till.

Annons