Yeah!!!

#1 - 28 februari 2008 18:30
Skottpengar? Observera att det inte är det STORA akvariet på 13,5 liter som säljs ut som ett perfekt akvarium för GULDFISKAR och andra små fiskar.. [B)]

Kramfors, har du jaktlicens på blocketförsäljare? :D
#2 - 28 februari 2008 18:33
Gaffel skrev:

Kramfors, har du jaktlicens på blocketförsäljare? :D

Jag har :)
#3 - 28 februari 2008 18:56
Tveksam rubrik va? Seriöst. Människor borde inte få tänka själva :P, eller åtminstoende borde så små akvarium inte få säljs beganade.
#4 - 28 februari 2008 19:14
har skickat frågan hur stort det "lilla" är.. Har vi nån guldfisk-radikal zoopet medlem i lund? :D
#5 - 28 februari 2008 19:49
Millmir skrev:
Tveksam rubrik va? Seriöst. Människor borde inte få tänka själva :P, eller åtminstoende borde så små akvarium inte få säljs beganade.

Visst kan dom säljas begagnade. Räkor hade nog trivts där i ;)
#6 - 28 februari 2008 20:01
Min tanke var väl snarare att de inte bör säljas av okunningt folk. Men du har helt rätt. Ursäktar mig och bugar för Tenkare =).
#7 - 28 februari 2008 20:20
seriöst?? GULDFISK och andra små fiskar??? skrattar åt helvetet :D
#8 - 29 februari 2008 07:49
För att citera bästa polaren: "människor är dumma. Skjut dom."

"lite större mått: 60x15 cm" låter ju som ett fint akvarium... för en plattfisk...
Bilagor:
#9 - 29 februari 2008 13:15
Fast då är väl detta värre http://www.blocket.se/vi/14889767.htm?ca=23_11_s
#10 - 29 februari 2008 13:56
Personen i fråga verkar ha lite problem med stavningen (ja, jag är dryg, men det FÅR man vara när nåt jämra apskaft försöker sälja en blomkruka med vatten för 200 spänn).
#11 - 29 februari 2008 15:49
rödtoppen skrev:

e de bara jag eller e de en slöjskärt bakom växten?
#12 - 29 februari 2008 17:14
rödtoppen skrev:

Höll på att svimma när jag såg detta kar. Trots ringa erfarenhet säger det sig själv att det inte är bra med ett sådant kar. :([:(!]

De andra karen undrar jag egentligen om inte något mått är felaktigt om man ser på bilderna. Har ett liknande som står tomt men som är högre än 15 cm vilket gör att jag tror att någon har haft fel på måttstickan när de tagit måtten. Men för små verkar de vara ändå, kanske till lite växter och räkor går de bra.:)
#13 - 29 februari 2008 18:05
15 tumm??? eller kanske inte de skulle bli tyå 50cm högt
#14 - 29 februari 2008 19:42
e de bara jag eller e de en slöjskärt bakom växten?

Näej, det var väl en slöjD skärt?:p
Virkat den själv kanske? Fast den ser inte skär ut förståssss:D.

Dessutom kan man se en fet guppy uppe i vänstra hörnet, i reflexen.

Hon höll i alla fall ut i TVÅ månader. Strongt av fiskarna att också stå ut så länge.
#15 - 29 februari 2008 19:59
läste annonsen nu. står att man får med en slöjskärt och en guppy
#16 - 29 februari 2008 22:38
visst är det fel att hålla fiskarna i sådana utrymmen men kom igen, personangrepp...

de kanske inte visste bättre och personalen i affären sa att det var helt ok...

bara min tanke..
#17 - 1 mars 2008 18:29
Egentligen är det synd om både ägare och fisk. Om detta var det första karet och hon bara stod ut i två månader är det en tråkig erfarenhet hon fått. Om det orsakas av felaktig information från en butik innebär detta ju att butiken förlorar kunder eftersom hon bara hade karet i två månader och troligen inte kommer att skaffa ett annat kar eftersom hon säljer fiskarna med karet. Med bra information kommer kunderna att handla mer eftersom chansen att de fastnar för hobbyn blir större om första erfarenheten är ett enkelt välfungerande kar. Detta lilla kar måste bara ha gett problem.

Lång text med mycket mening. :p:p:p
#18 - 1 mars 2008 19:27
ja men man kan ju inte få nån uppfattning av denna hobby om man har en guppy och en slöjskärt i en blomkruka.
#19 - 1 mars 2008 20:04
kolla dena http://www.blocket.se/vi/15365746.htm?ca=15_s
observera: endas anvent 5 dagar
#20 - 2 mars 2008 00:03
kolla dena http://www.blocket.se/vi/15365746.htm?ca=15_s

observera: endas anvent 5 dagar

"perfekt för nybörjare" - tror inte det [:(!]
#21 - 2 mars 2008 09:14
Fick lite känslan av att personen i fråga varit sugen på att skaffa akvarium och någon välmenande(?) givit detta kit som present... Annars köper man väl inget minikar för att upptäcka efter fem dagar att det är för litet? Om personen varit SÅ korkad så hade det säkert redan bott 3 guldfiskar däri...
/Erika
#22 - 7 mars 2008 17:41
Eftersom detta verkar vara ett vanligt problem inom försäljning av både nya och begagnade akvarier borde en informationskampanj genomföras. Om inte annat borde myndigheterna informera bättre. Eller så kunde kanske någon ta på sig att skicka information till de som inte vet om att det egentligen är orätt att sälja små akvarier som lämpliga för fisk. Att det funnits två trådar inom detta ämne visar på det behov av att avreagera sig men även den dolda kunskap som hos de intresserade som behöver komma försäljare tillhanda. Borde kanske öppna en tråd där vi kan komma med tips om och diskutera hur vi ska kunna informera och skapa en bättre information till de som inte är så kunniga som forumsdeltagarna är utan att för den delen påpeka enskilda fall av felinformerades misstag. Helt klart är att mer information behövs i både butiker och i samhället vilket vi borde kunna framföra och vara delaktiga i att sprida.
#23 - 8 mars 2008 02:25
Folk är inte intresserade av att bli upplysta, och övriga tycker bara man lägger sig i om man säger ifrån.
#24 - 8 mars 2008 11:09
Tycker det är lite överdrivna reaktioner.
En nynörjare KAN ha ett litet akvarium, sålänge de har fisk efter storlek där i.
Nybörjare betyder inte efterbliven.
#25 - 8 mars 2008 11:17
Jag skulle ärligt talat bli jätteförbannad om någon viktigpetter skrev till mig om en annons jag lagt ut på blocket.
Hur rätt han än hade så skulle jag bara ta det personligt och absolut inte ta bort annonsen.

Det är väll djuraffärerna man får ge sig på, de som säljer sakerna för att tjäna pengar.
Någon som bara försöker göra sig av med sitt felköp får man nog tyvärr acceptera.
Att ge sig på den personen gör man enbart för sin egen skull för det kommer inte att ändra något.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 8 mars 2008 11:25
Tråden låses.
Eftersom kritik som riktas mot annonser på andra hemsidor bör framföras på den sidan och inte här.
Dessutom leder det också bara till en massa meningslösa trådar här på Zoopet eftersom länken till den kritiserade annonsen efter några dagar ändå inte funkar.

Annons