XXXXXX tillbaka

#1 - 19 juni 2004 16:15
Någon som denna mörka sida av zoopet? http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26874&whichpage=1

Dåvarande XXXXXXX har kommit tillbaka som XXXXXXX.
Irriterande frågor och samma skitsnack om hans lilla vattenpöl till akvarium som han håller slöjstjärtar i. Kjell eller Christian, kan ni inte banna en medlems IP-adress om det skulle behövas?

Irriterade hälsningar
BM
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 juni 2004 16:38
Det är väl bara i att strunta i att svara - jag vet inte varför du så ofta skall gå in med inlägg i XXXXX-trådar och trådar som "Ignorera denna tråd". Det är först när du och en del andra går in i dessa trådar som trådarna verkligen spårar ur.
Läs istället denna tråd och ta lärdom om hur man skall agera http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27667
#3 - 19 juni 2004 16:53
Förlåt, jag menade inget illa.

Förresten var det MITT fel att "Ignorera denna tråd" spårade ur?
#4 - 19 juni 2004 16:55
Jaja, jag får väl be om ursäkt över att jag är medlem här.

mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 19 juni 2004 17:44
Förresten var det MITT fel att "Ignorera denna tråd" spårade ur?

Den som startade tråden gjorde ett misstag som han sedan bad om ursäkt för och rättar också till de "fel" han hade gjort - ändå vill du älta det hela om och om igen. Trots att personen ifråga vädjar om att diskussionen skall avslutas.

Jaja, jag får väl be om ursäkt över att jag är medlem här.

Ingen behöver be om ursäkt för att man är medlem hem - däremot kan vissa (ingen nämnd ingen glömd) ibland kanske behöva be om ursäkt för det man skriver - detta gjorde t.ex. den person som startade "ignorera denna tråd" på ett bra sätt.
#6 - 19 juni 2004 19:43
Min åsikt är att ingen skall bli kunna bli bannad för "dumma" frågor så länge de är seriös.

Det är inte något fel på hans frågor...

Om du funderar på någonting så bör du fråga.

Det finns ALLTID någon som vet och kan svara.

OM du inte är intresserad, svara inte...

Om någon annan tycker det är värt att svara så så svarar de.

Dumma frågor blir bannade (ingen svarar) eller så blir de dränkta av kommentarer av upprörda människor
#7 - 19 juni 2004 20:10
Det här är liksom många andra forum ganska "stängt".
Jag menar man måste bli poppis innan man blir accepterad.
Annars om man kommer med en "dum"(konstig) fråga så blir man utmobbad!
Jag ser det på detta sätt iaf.
#8 - 19 juni 2004 20:29
Ursprungligen skickat av black_molly
Det här är liksom många andra forum ganska "stängt".

Är det då lämpligt att starta en tråd med avsikt att "banna" en person som ställt ett antal "konstiga" frågor?
#9 - 21 juni 2004 08:16
Black Molly.
Begriper inte vad du menar, jag har plågat BluesBoy o defdac o grabbarna om mina CO2 o KH o PH problem hur många gånger som helst och har aldrig känt mig "mobbad" eller liknande.
Tror inte att jag eller de flesta andra har försökt att bli "poppis" och förresten, hos vem skulle man uppnå denna status? Vem är det som bestämmer vilka som skulle vara "accepterade" eller inte?

Tycker tvärtemot att de flesta här har ett otroligt engagemang o tålamod.
#10 - 21 juni 2004 08:23
Alla måste ha möjlighet att ställa frågor i detta forum! Ditt snack om att man måste bli poppis för att få svar stämmer inte alls dom allra flesta har både tid och tålamod att svara på frågor!
#11 - 21 juni 2004 08:23

et här är liksom många andra forum ganska "stängt".

hahah japps det pågår hemliga omröstningar om vilka som ska få vara med eller inte här ;) ..

tycker väl snarare att detta forum är rätt befriat från just sådana tongångar. Självklart förekommer det en del skit men inte mycket om man gämför med många andra forum.

Inte kännde jag något sånt när jag var ny här iaf.
#12 - 21 juni 2004 19:11
hahah japps det pågår hemliga omröstningar om vilka som ska få vara med eller inte här ;) ..
Jäpp. Vi i pakten röstade ut dig! [:-30]

tycker väl snarare att detta forum är rätt befriat från just sådana tongångar. Självklart förekommer det en del skit men inte mycket om man gämför med många andra forum.
Just trollet som den här tråden handlar om (inte dig, Black Molly!) bör dock ignoreras.
Jag menar, BS'andet om att han har två guldfiskar i ett åttaliters och vill köpa in mer fisk... det kan bara vara för att ställa till bråk. Det jag sett av hans andra trådar har också varit av den typen.
#13 - 22 juni 2004 11:00
Håller med Azur. Det är bara för att skapa uppmärksamhet runt sig själv.
Nu börjar jag också bli irriterad. Det är ok att säga att man inte ska svara eller bry sig, men det kan ju faktiskt vara så att nån sitter med lite "naiva" frågor, och då finns det ju en risk att folk nonchalerar dem pga att nån annan har burit sig dumt åt.

#14 - 22 juni 2004 12:31
Ursprungligen skickat av Tricella
Jag är strängt emot denna typ av personjakt som rubriken antyder. Det är inte rätt att hålla på såhär. Killen har redan fått svar på sina frågor och killen har också fått utstå kritik (rättfärdig sådan anser jag)...men detta känns verkligen inte rätt!

*lights the torch*

- Lets hunt the sucker down..
#15 - 22 juni 2004 13:02
jag tycker det är omoget att bli upprörd över att någon ställer frågor angående hur många fiskar som får plats i en 8l skål. Kan man inte bara bete sig profisionelt och säga "byt ut alla fiskar och stoppa in en kampfisk, eller köp större kar".

Ingen behöver väll lägga till något, och då kan vi även skippa onödiga komentarer. Jag tycker man borde banna alla som tjatar på folk med onödiga komentarer, tänk så lite tjaffs det skulle bli om bara en person svarat på 8 liters frågan!
#16 - 22 juni 2004 13:08
Kan man inte bara bete sig profisionelt och säga "byt ut alla fiskar och stoppa in en kampfisk, eller köp större kar".

Tyvärr hade ju någon innan detta redan fått folk irriterade genom att den personen fick detta svar och då fortsatte att skapa massor med trådar om hur man kunde ha kvar fiskarna i skålen. Dumt att låta det gå ut över någon annan .... men förmodligen var tålamodet slut... Måste tillägga att jag inte ens läst 8 l tåten tror jag...
#17 - 22 juni 2004 13:38
Tänk så mycket mindre tjafs det blivit om INGEN svarat på åttaliters-tråden, "kan jag mata mina fiskar med grodyngel" tråden, eller eller "om alla klickar refresh så snabbt ni kan skall vi se hur många läsningar vi alla kan fixa till denna tråd" tråden, eller _nån_ tråd som uppenbart inte är seriöst menad?

Bara en tanke.
#18 - 22 juni 2004 19:38
Men snälla ni...hur orkar ni bry er om detta struntprat ?

Man kan ju faktiskt fundera över vilka som är mest patetiska...de som skriver oseriösa inlägg eller de som blir så förfärligt upprörda över inläggen i fråga.

Har ni verkligen inget vettigare att pyssla med ? Vuxna män och kvinnor som uppenbarligen inte har annat att göra än att irritera sig på en liten fjortonårings retsamma inlägg på ett forum på nätet...

Man kan fråga sig vem som egentligen gjort de största framstegen i personlig mognad...

Ja, snälla nån.

Signaturen <b>Turbo</b> förefaller vara en av få vid sunda vätskor. Om vissa personer, såsom Turbo mycket förnuftigt föreslår, bara struntar i att kommentera uppenbart oseriösa inlägg så är hela saken ur världen.

Så enkelt är det. Det inser en vuxen människa.

/Lillebror
#19 - 22 juni 2004 20:25
Eller så håller man sig till en annan god praxis som helt fallit bort här på zoopet, håll med den som gör ett bra inlägg UTAN att bifoga egna åsikter, (det här är nog den enda gången jag kommer förespråka "håller med-inlägg" men det funkar jä***ligt rent), meen det är ganska kul att läsa om allas olika sätt att hålla guld-fisk,
Och självklart så kommer min idé urarta i mobbing men det är väl det vi redan har börjat med?
#20 - 22 juni 2004 20:28
Jag håller med jolon som håller med lillebror som håller med turbo! =)
#21 - 22 juni 2004 20:43
Se ovan
#22 - 22 juni 2004 21:45
Jag menar inte att man INTE får svar om man är ny. Det sa jag inte. (Tror jag :)) Jag menade att om man kommer med en konstig fråga som man blir påhoppad. Som jag blev här till exempel.

mvh
#23 - 22 juni 2004 22:09
BM,
Du får mitt fulla stöd. Tycker exakt som dej så känn dej inte påhoppad å ensam!
Jenny
#24 - 22 juni 2004 23:59
Du har mitt fulla stöd Black molly men jag kom att tänka på en bild jag såg..

Det stod "Arguing on the internet is like competing in the special olympics, even if you win you are still a retard."
#25 - 23 juni 2004 01:04
Ursprungligen skickat av Azur
Tänk så mycket mindre tjafs det blivit om INGEN svarat på "om alla klickar refresh så snabbt ni kan skall vi se hur många läsningar vi alla kan fixa till denna tråd" tråden <b>eller _nån_ tråd som uppenbart inte är seriöst menad?</b>

Bara en tanke.

Hur i h-ete kan du säga att jag gör en oseriös tråd på ett oseriöst forum (Humormania)?

Jag blev påhoppad för att folk tyckte idén var dum. Jag kan till viss grad hålla med BM att folk här behandlar folk olika med tanke på vilka det är. Om det var Kjell själv som skulle skapa (refresh) tråden så kan jag nästan garantera att den skulle gå som smort, eller han skulle iallafall inte bli påhoppad med saker som:

<ul><li>Skaffa dig ett liv </li>
<li>Skaffa dig ett sommarjobb</li>
<li>Dummaste idén någonsin </li></ul>
Och så vidare ungefär 30 gånger, av trettio olika personer.

Jag vet att det som stod i min profil var provocerande, men inte det minsta sant och dessutom förklarat att vara ironi - flera j-a gånger om.
Endå så är ytterligare 30 personer tvungna att säga PRECIS samma sak som de innan.

Min poäng är helt enkelt att jag tycker det är fel av Azur att kalla min tråd oseriös eftersom jag med all rätt la den på det forum som passar den bäst.

#26 - 23 juni 2004 06:00
Bäst att skriva ett inlägg så denna tråd inte försvinner ner i arkiven.[;)]
#27 - 23 juni 2004 07:37
Ursprungligen skickat av Doggosh
[quote]Ursprungligen skickat av Azur
Tänk så mycket mindre tjafs det blivit om INGEN svarat på "om alla klickar refresh så snabbt ni kan skall vi se hur många läsningar vi alla kan fixa till denna tråd" tråden <b>eller _nån_ tråd som uppenbart inte är seriöst menad?</b>

Bara en tanke.

Hur i h-ete kan du säga att jag gör en oseriös tråd på ett oseriöst forum (Humormania)?[/quote]
Jag kritiserar inte din tråd, det var i rätt forum, utan frispelen folk fick.
Vad jag säger är att bästa sättet att hantera ett inlägg man stör sig på är inte att få ett raserianfall. Istället bör man ignorera det, eller använda "rapportera stötande/kränkande inlägg" knappen. Om det behövs tillrättavisningar är det Kjells jobb.

I övrigt kanske din tråd inte var ett så bra exempel, eftersom den var ett skämt. X's trådar misstänker jag däremot är menade att orsaka bråk.
#28 - 23 juni 2004 13:46
<font size="1">Doggosh</font id="size1">
Om det var Kjell själv som skulle skapa (refresh) tråden så kan jag nästan garantera att den skulle gå som smort, eller han skulle iallafall inte bli påhoppad med saker som:

Håller helt med på den fronten. Jag tror inte att alla skulle hoppa på honom då. Det var det jag menade från början. Jag kanske använde fel ord "poppis", jag ska nog säga "vilken "grad"" man har.

Kjell/Christian - Högsta grad
Andra medlemmar som gör forumet värt att besöka - Näst högsta grad.
osv osv osv
Hoppas ni förstår vad jag menar. Doggosh hjälpte mig att uttrycka det hela bättre.

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 23 juni 2004 14:54
Jag har svarat tidigare att jag anser detta vara överspelat nu - varför fortsätta tjata?

Om det var Kjell själv som skulle skapa (refresh) tråden så kan jag nästan garantera att den skulle gå som smort, eller han skulle iallafall inte bli påhoppad

1/ jag skulle inte få för mig att skapa en sådan tråd[;)]
2/ Sorry men jag är nog den som blivit i särklass mest påhoppad i detta forum - men det får man försöka ta med en klackspark. Även om det kanske inte alltid är så lustigt att t.ex. få mordhotsmail för att man råkat "reta upp" någon i forumet.
#30 - 23 juni 2004 21:20
Okej om någon hasplar ur sig nåt´i stil med "Jag ska se till så du aldrig mer kan köpa en fisk på Arken zoo i Bålsta" eller något dylikt men mordhot. Sjukt sätt att lösa en internetdispyt. själv brukar jag trycka på det lilla krysset i övre högra hörnet.

Det tar inte många minuter att spåra ett mail heller så klyftigt var det inte heller..
#31 - 23 juni 2004 21:59
Kjell, är du den enda Kjell här? :)
#32 - 28 juni 2004 01:39
Hihi
#33 - 28 juni 2004 14:25
Hela detta problem (konstiga frågor/påhopp/mobbning) i forumet tror jag bottnar i att detta är en hobby med VÄLDIGT mycket tyckande. Om man jämför andra diskussionsgrupper som behandlar andra hobbies med akvarie forum så är det oändligt mycket mer "jag tror", "för mig har det funkat", "jag har aldrig gjort så", "du måste göra så annars dör fiskarna", "du måste koka roten", "du behöver inte koka roten", etc..

Helt enkelt en hel massa människor som har massa olika erfarenheter om samma saker och ibland stenhårda föreställningar och kvasi-vetenskapliga teorier om saker och ting.

Jag har säkert själv skrivit något konstigt inlägg om något ibland men jag hoppas att det är såpass högt i tak härinne att man kan få göra bort sig ibland. Men det är klart att folk kan bli snea och arga ibland, men det får man leva med när man har valt en sån här knäpp och genomklurig hobby! [:-42]

Fortsätt fråga!

mvh
Kalle

Annons