www.aquaristikshop.com

#1 - 17 oktober 2004 16:28
Någon med erfarenhet om hur lång tid frakten tar samt hur de transporteras,

Jag har beställt lite smått och gott i växtväg och vet att paketet gick därifrån i onsdags, trodde att det skulle komma i fredags, men icke.

nån med vet?
#2 - 17 oktober 2004 16:35
packet på posten som skickas på onsdagar brukar komma fram på måndagar ...
#3 - 17 oktober 2004 16:40
men det kan variera en del när det skickas från utlandet kan tillläggas
#4 - 17 oktober 2004 16:56

Gnäller man lite på dom så kan man få tyska postens fraktnummer, när man har det så kan man ringa posten och få veta vilket nummer paketet fått i Sverige.

Lite synd tycker jag att dom använder Tyska Posten, den är lika kass som Svenska...

Bättre då med Aquaristik.net som använder DHL, då har du full spårbarhet och bättre skick på paketen...
#5 - 17 oktober 2004 17:07
För mig tog det en knapp månad att få grejjorna från Aquaristicshop. Det var inte transporten som tog tid, det var handläggningen i tyskland.

Jag testade att beställa växter i den ordern, men Aquaristicshop ignorerade det totalt. Det verkar inte som de har lust att skicka växter utomlands. Jag har inte frågat dem, och kanske hade jag bara otur.
#6 - 18 oktober 2004 08:20
Finns regler för hur växter får sändas mellan länder. Inte helt lätt. Jordbruksverket har info.
#7 - 20 oktober 2004 15:46
Paketet kom igår, riktigt demolerat, men väldigt välpackat och inga synliga fel på växterna
#8 - 20 oktober 2004 16:39

Häftigt , klarade dom sig hyggligt under 6 dagars transport ?

hjortgatans.de :)

#9 - 20 oktober 2004 17:19
Min växt som jag beställde från Aquaristikshop var mycket fin! Paketet kom på bara 5-6 dagar.
#10 - 20 oktober 2004 17:22
Hej!

Mina beställningar från aquaristikshop har tagit ca 14 dgr... men det senaste paketet var dåligt tejpat, men jag hade nog tur eftersom inget hade trillat ur. Däremot hade de inte skickat filtermatta som jag beställt, jag skickade ett mejl till dem för 3 dgr. sedan men har fortfarande inte fått något svar vilket jag tycker är dåligt.
#11 - 20 oktober 2004 18:03
Nej, mailen verkar de inte svara på dåligt nog. Jag har beställt därifrån flera gånger och vissa produkter har uteblivit (för att de är slut), men de är ju så klart avdragna från beställningspriset.
#12 - 20 oktober 2004 18:19
Ursprungligen skickat av sammy

Hej!

Mina beställningar från aquaristikshop har tagit ca 14 dgr... men det senaste paketet var dåligt tejpat, men jag hade nog tur eftersom inget hade trillat ur. Däremot hade de inte skickat filtermatta som jag beställt, jag skickade ett mejl till dem för 3 dgr. sedan men har fortfarande inte fått något svar vilket jag tycker är dåligt.

Dom är helt värdelösa på att läsa mejl, ring och prata med Claudia !
#13 - 20 oktober 2004 18:26
Jag håller med Oveb när det gäller mail o fax..ingen reaktion. Det är bättre att ringa o prata med Claudia som sagt.Jag har beställt 2 ggr därifrån.Bägge gångerna tog det 6 dar.Hyfsat för att vara Tyskland.Från Köpenhamn (Ciklidcentret) tog det en dag längre.
#14 - 20 oktober 2004 18:44
OK. Jag ska ta och ringa imorgon... det som uteblev var en filtermatta samtidigt som andra filtermaterial skickades, men vad ska jag med ett halvfyllt filter till? Jag får väl gå och köpa det i butik men då försvinner ju en del av meningen med att beställa det på nätet!?
#15 - 20 oktober 2004 18:45
Det fungerade mycket bra för mig. 3 veckor tog det för mina grejor

Annons