Imponerande, men svårt att överföra till vårat klimat.
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/content.php?sid=2923&utm_source=PFK_newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=June_16_2010&utm_term=The_sunken_garden&utm_content=html
Gamla gubbar: Kanske det vore på sin plats med en avdelning som heter Gubblubben eller nått?
Där kan vanliga dödliga hämta råd och dåd från ”di gamle”!
Men jag tror inte det skulle fattas delade meningar bland gubbarna här på zoopet
Förslaget var ju som sagt bara ett skämt.
Gubbkluben: Min tanke var sisåhär. Jag är konfunderad över många saker inom den moderna akvaristiken. Men framför allt över nitrit nojan.
Jag kan inte förstå hur plötsligt det man för såg som tåliga ”nybörjar” fiskar såsom guppy och gurami helt plötsligt måste behandlas som de känsligaste saltvattensfiskar, varför?
Dessutom tycks det som om de flesta nya akvarister drabbas av massiv fisk död, varför?
Gjorde vi inte samma misstag som de när vi började? Övermatning, För mycket fisk under uppstart, etc. Men dog våra guppy och svärdbärare för det? Inte mina i alla fall. Jag säger inte att allt var bättre förr, tvärs om. Kunskapsnivån hos många unga och nya akvarister är betydligt bättre en den vi hade när vi började. Framför kanske inom filter och vattenkemi. Eller kan det vara så att vi hade mer ”fingertopps känsla” Då vi inte hade en massa kemiska preparat och sofistikerade analysmetoder.
Men jag tror inte det skulle fattas delade meningar bland gubbarna här på zoopet. Vi har säker några käpphästar vi kan slåss över!