Wienersmaragd

#1 - 30 december 2006 14:34
Denna färg på guppy pratas det om ibland och det är inte alla som vet hur de ser ut.. Lite svårt att förstå färgen då man bara ser namnet. Ursprungligen kommer denna färg från utplanterade guppys från Venezuela som det odlades vidare på. Det är vanlig på utställningar och förekommer oftast som Dubbelsvärd eller Undersvärd.

Själv har jag den i undersvärd som ni kan se på bilden. Tycker det är en tjusig färg på guppy.

Rygg o stjärtfena är ngt mer gul än vad som man kan uppfatta på bilden.. men ni kan iallafall få en aning om hur de ser ut.

Hälsn Robban
#2 - 30 december 2006 16:33
Hej MaxRobban!
Mycket vacker guppy!
Har du att sälja?
#3 - 30 december 2006 18:03
Jättefina fiskar!
Jag har en fråga ang. guppys:
- Är det någon speciell sort dessa som har liksom delad/V-formad stjärtfena?

Har sett dem i affär och tidigare trott de blivit fen - bitna av någon annan fisk.
Jag är totalt okunnig vad gäller guppys, men nyfiken ;)
#4 - 30 december 2006 19:41
Hej Healena!
Gå in på hem.passagen.se/mikeno/ och klicka dej fram till guppysällskapets hemsida, där kan du se vilka olika guppys som finns,
Ann-Marie
#5 - 30 december 2006 20:03
Malinitzi skrev:
Hej MaxRobban!

Mycket vacker guppy!

Har du att sälja?

Hej jag säljer aldrig fiskar, men delar gärna med mig av det jag har om jag bara har, du bor ju nära mig så det är ju enkelt ordnat.

Men ska man ha guppy med undersvärd, dubbelsvärd eller ngt annat speciellt så ska man ha dem utan ha andra sorters guppy i akvariet.. då blir det rena guppy soppan.. men har man plats så är det ju roligt med ngn lite ovanligare guppy.
#6 - 30 december 2006 20:04
Healena skrev:
Jättefina fiskar!

Jag har en fråga ang. guppys:

- Är det någon speciell sort dessa som har liksom delad/V-formad stjärtfena?

Har sett dem i affär och tidigare trott de blivit fen - bitna av någon annan fisk.

Jag är totalt okunnig vad gäller guppys, men nyfiken ;)

Du tänker på Dubbelsvärd eller Lyrstjärt... men som du fick tips om går det att se mer o läsa på guppysällskapets hemsida... Lyrstjärt har jag inte, men Dubbelsvärd har jag som du kan se om du kikar på min profil där jag har en icke fullständig fisklista.
#7 - 30 december 2006 20:13
Har inga fiskar ännu!

MaxRobban skrev:
Du tänker på Dubbelsvärd eller Lyrstjärt... men som du fick tips om går det att se mer o läsa på guppysällskapets hemsida... Lyrstjärt har jag inte, men Dubbelsvärd har jag som du kan se om du kikar på min profil där jag har en icke fullständig fisklista.

[:o] Endast några dvärklogrodor. Akvariet är 54 lit. och ska hysa en eller 2 arters fiskar. Guppy ligger bra till så om du vill dela med dig kan du meddela.:)
#8 - 31 december 2006 02:42
Visst får du Winersmaragd av mig om du vill... det kan vi ta i mail här.. har gått om ungfiskar.. så det är inga problem..

Annons